چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
۰ نفر

گوگل در حال بررسی این پیشنهاد است که به وب‌سایت‌هایی که در مرورگر کروم به کندی باز می‌شوند، «نشان شرم» بدهد.

chrome

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت The Verge تیم توسعه‌دهنده مرورگر کروم در پست وبلاگی می‌گویند این مرورگر  در آینده سایت‌هایی را که به طور معمول به سرعت یا به کندی باز می‌شوند، با دادن نشان‌هایی برای کاربران مشخص خواهد کرد.

این تیم می‌نویسند: «این کار ممکن است به شکل‌های متفاوتی انجام شود و ما در حال تجربه با گزینه‌های متفاوت هستیم تا تعیین کنیم کدامشان برای کاربران ما بیشترین ارزش را دارند.»

به گفته این گروه سرعت معمول لود شدن وب‌سایت‌ها را از جمله می‌توان با استفاده از رنگ‌های متفاوت در میله پیشرفت آن نشان داد- رنگ سبز برای سایت‌های که سریع باز می‌شوند و رنگ قرمز در صورتی کندی قابل‌توجهی در لود شدن سایت وجود داشته باشد.

همچنین می‌توان از نشان‌های متفاوتی برای یک وب‌سایت پیش از باز شدن آن استفاده کرد تا سرعت آن به به وضوح برای کاربران مشخص شود.

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از این لحاظ سوابق زمان لود شدن آنها را بررسی خواهد کرد و این زمان‌ها را با استانداردهایی مقایسه خواهد به برای طیفی از سازندگان نرم‌افزار به کار می‌برد.

هنوز روشن نیست که گوگل چه زمانی این پیشنهاد برای دادن نشان به وب‌سایت‌ها را عملی خواهد کرد. احتمالا گوگل پیش از عملی کردن این پیشنهاد منتظر بازخوردها از سازندگان نرم‌افزار باقی خواهد ماند.

کد خبر 462961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha