منطقه ۱۴ به ۱۸۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی استان تهران خدمت رسانی می‌کند.

تالاسمی

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: «ستار گنجی» نایب رئیس انجمن تالاسمی در این باره گفت: «قرار گرفتن انجمن تالاسمی استان تهران در منطقه ۱۴ باعث شده روزانه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به تالاسمی به این منطقه رفت و آمد کنند. این انجمن از سال ۸۴ ایجاد شده و برای کاهش هزینه ها به همه شهرداری ها نامه نگاری کردیم که فقط منطقه ۱۴ از ما استقبال کردند و مکانی در اختیارمان گذاشتند.» حوزه فعالیت این انجمن گسترده است.

به گفته گنجی بعد از مراجعه بیمار نامش در سامانه ثبت شده و برای او کارت صادر می شود. از دیگر خدماتی که انجمن ارائه می دهد، معرفی بیمار به متخصص خون شناسی و روانشناس است. او در ادامه افزود: «ارائه تسهیلات به بیماران تالاسمی تا پیش از این رایگان بوده و الان بیماران ما با کمبود دارو و گرانی آن مواجه هستند.»

طبق آمار به دست آمده از این انجمن، قریب به ۱۸۰۰ بیمار در استان تهران شناسایی شده که بیش از ۳۰ نفر از آن ها ساکن منطقه ۱۴ هستند. بد نیست بدانید خیرین زیادی از منطقه ۱۴ برای تامین مایحتاج بیماران تالاسمی با این انجمن همکاری می کنند. شهروندانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتری درباره انجمن دارند یا قصدشان یاری این مجموعه است می توانند با شماره تلفن ۳۳۰۸۰۷۰۱ تماس بگیرند. اگر نشانی انجمن را هم میخواهید یادداشت کنید، خیابان نبردشمالی، انتهای خیابان پاسدار گمنام، جنب بزرگراه امام علی (ع).

کد خبر 462858

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha