عملیات احداث یک هزار واحد مسکن شهری ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

محمد باقر نوبخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان عملیات احداث این واحدهای مسکونی را در شهر دهگلان کلنگ زنی کرده است.

برای این واحدهای مسکونی یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که در عرض یک سال تحویل مددجویان می شود و همچنین همزمان با این واحدها نیز کار ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان ساکن در روستاها نیز شروع خواهد شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم کلنگ زنی این واحدهای مسکونی اظهار داشت: واحدهای مسکونی هدیه نظام و دولت در هفته وحدت به مددجویان این استان است.  

محمدباقر نوبخت افزود: آنچه که سال گذشته با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه اقدام کردیم در حال حاضر آماده بهره‌برداری است که هفته قبل هزار واحد آن افتتاح و  همین تعداد هم در بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز آماده بهره برداری است.

وی افزود امروز ۲ هزار واحد روستایی هم با کمک و مساعدت بنیاد مسکن کلنگ زنی می شود که اولویت در آنجا هم به اتمام رساندن پروژه ها در ظرف مدت زمانی یک سال است.

رئیس بنیاد مسکن کشور رئیس بنیاد مسکن کشور هم در مراسم کلنگ زنی این طرح‌ها گفت: پروژه مسکن محرومین با پشتوانه قوی سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است که تاکنون کمتر از فضایی را در دولت شاهد بودیم که شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه پشتیبان این طرح ها قرار بگیرد.

علیرضا تابش افزود: بهسازی و نوسازی ۳۸ هزارمین واحد مسکونی روستایی در استان هم امروز افتتاح می‌شود و  این برنامه به شدت در کشور در حال رشد است.

  • جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخته شود 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج گفت: از نظر دولت جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخت شود که توسعه شبکه بزرگراهی و تکمیل راه آهن از جمله بخش‌های مهم این کارگاه است.

محمدباقر نوبخت به پیشرفت محسوس فیزیکی این طرح اشاره کرد و افزود: قطعه کوچک باقی مانده در این طرح باید تا بهار سال آینده و قسمت اصلی آن تا قبل از فصل سرما و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت خود را مدیون مردم شریف کردستان می‌داند، اضافه کرد: با اجرای شبکه بزرگراهی و بهبود زیرساخت‌ها امیدواریم بخشی از دین خود را به این مردم ادا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی نیازمندان در این سفر هم اشاره کرد و گفت: سال آینده همین موقع این واحدها تحویل مردم استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در حاشیه این بازدید گفت: مسیر تهران تا سنندج ۶۰۰ کیلومتر است که به صورت آزادراه و بزرگراه است.  

خیرالله خادمی با بیان اینکه حد فاصل همدان تا سنندج به طول ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۴۰ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده است، افزود: هم اکنون بسیاری از حوادث گذشته را نداریم اما پرهزینه ترین قسمت این بزرگراه گردنه صعب العبور صلوات آباد است که با روند خوب و مصوبه اعتباری مناسب دولت در سه قطعه به طول  ۲۱ کیلومتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اختصاص ۳۴۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای این طرح اظهار داشت: در حال حاضر این طرح مشکل نقدینگی ندارد و تا پایان فصل کاری، ۱۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می رود و مابقی هم بهار سال آینده به اتمام می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه با این روند گره ترافیکی در این مسیر باز می‌شود و تصادفات به شدت کاهش می‌یابد، یادآور شد:  برآورد اجرایی این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال است که ۳۵۰ میلیارد ریال  آن را سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده و مابقی هم به تدریج تزریق می شود که در این صورت تا بهار سال آینده آن را به اتمام خواهیم رساند.

کد خبر 462794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha