به گزارش همشهری به نقل از میزان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، با اشاره به این شایعه گفت: هنگامی که شهروندان با سامانه ۱۱۰ تماس میگیرند، تماس آنها ثبت میشود. سامانه ۱۱۰ زیر نظر مجموعه معاونت عملیات پلیس اداره میشود و پس از ثبت درخواست شهروندان، این سامانه موارد را به کلانتریها ارجاع میدهد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا کلانتریها میتوانند از ثبت شکایت امتناع کنند، گفت: کلانتریها هیچ راه گریزی از ثبت درخواست یا شکایات ندارند و این مسئله حقیقت ندارد.
سردار رحیمی افزود: ایجاد معاونتهای مختلف در پلیس باعث شده ثبتکننده، ارجاعکننده و مسئول رسیدگی یک نفر نباشد تا در این امر اخلالی به وجود نیاید.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره چگونگی ثبت نمره منفی برای کلانتریها اظهار کرد: از کلانتریها درباره چرایی افزایش وقوع جرم در حوزه آنها پرسیده نمیشود. اما اگر کشفیات آنها کم باشد، نفره منفی کسب میکنند.
نظر شما