شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم در آینده مدیران با اعتماد به نفسی داشته باشیم و دانش‌آموزان امروز بتوانند عرصه مدیریت کشور را در آتیه به دست بگیرند و با اعتماد به نفس بالا آن را اداره کنند، باید زمینه‌های کشف و رشد استعدادهای آن‌ها را فراهم کنیم.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی امروز دوشنبه ۲۰ آبان ماه با حضور در مدرسه شاهد هاجر واقع در منطقه ۱۰ تهران، در حاشیه برگزاری مراسم بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه، با اشاره به رقابت ۴ هزار و ۳۶۳ دانش‌آموز در ۴۴۰ مدرسه تهران در قالب انتخابات شهردار مدرسه، افزود: اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان در عرصه‌های مدیریتی خوش بدرخشند باید پله به پله آنها را رشد دهیم؛ یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که تلاش می‌کند تمام افراد را یکسان و یک جور تربیت کند. این در حالی است که هر یک از افراد خصیصه‌هایی دارند که باید کشف و پرورش داده شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در آینده مدیران با اعتماد به نفسی داشته باشیم و دانش‌آموزان امروز بتوانند عرصه مدیریت کشور را در آتیه به دست بگیرند و با اعتماد به نفس بالا آن را اداره کنند، باید زمینه‌های کشف و رشد استعدادهای آن‌ها را فراهم کنیم. این موضوع یکی از این دلایل برگزاری انتخابات شهردار مدرسه است.    

شهردار تهران خطاب به دانش‌آموزان با اشاره به دوران تحصیل خود، گفت: وقتی همسن شما در دبیرستان بودم تمام کارهای جاری مدرسه، از برنامه‌ریزی برای سفر تا مابقی کارها را ما دانش‌آموزان انجام می‌دادیم و معلم‌ها در بخش آخر همراه می‌شدند. البته شاید در آن زمان با توجه به شرایط بعد از انقلاب، فضا فراهم‌تر بود. به هر صورت تک تک شما دانش‌آموزان امیدهای آینده برای مدیریت کشور هستید.  

حناچی با بیان اینکه هر شهروند باید دین خود را به کشور ادا کند، عنوان کرد: برای این کار باید عرصه برای تجربه و رقابت باز بماند. انتخابات شهردار مدرسه یکی از این تجربه‌هاست و فضایی را فراهم می‌کند تا در قالب تجربه کار جمعی و هدفی مشخص و البته پشتوانه همکلاسی‌ها، فضای مدارا و پذیرش در مدارس شکل بگیرد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تجربه برگزاری این دوره از انتخابات شهردار مدرسه نسبت به تجربه های قبل مفیدتر و ارزنده‌تر باشد و با شتاب بیشتر فضایی برای فرزندان‌مان فراهم شود تا تجربه مدیریتی بیشتری به دست آورند و خود را برای پذیرش مسئولیت‌های وسیع‌تر آماده کنند.

کد خبر 462662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha