مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح رسمی ایستگاه مولوی به همراه دو رام قطار تا پایان آبان ماه خبر داد.

تکمیل خط ۷ مترو تهران با بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی امام از افتتاح رسمی ایستگاه مولوی تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: ایستگاه مولوی واقع در خط ۷ متروی تهران به همراه دو رام قطار وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: این دو رام قطار جزو نسل ۵ و گروه‌های ۵۴۰ و ۵۴۱ هستند. همچنین تا پایان سال ۴ رام قطار دیگر از ۷۲ واگن ترخیص شده از گمرک، وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه ایستگاه مولوی دو ورودی شمالی و جنوبی دارد، تصریح کرد: ورودی جنوبی این ایستگاه همراه با ۸ دستگاه پله برقی فعال، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد امنیت ایستگاه، گفت: ایستگاه‌ها با امنیت کامل افتتاح خواهند شد، همچنین سیستم‌های تهویه تونلی و ایستگاهی نصب شده است.

به گفته‌ امام، این ایستگاه به طول ۱۶۰ متر جزو مسیر سبز مترو به شمار می‌رود تا در مواقع بحران به راحتی مسافران را از طریق مسیرهای اضطراری به سطح زمین هدایت کند.

خط ۷ متروی تهران ۲۷ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه دارد. این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است که از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی  در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ در ایستگاه ۱۷ شهریور، ایستگاه متروی میدان محمدیه با خط ۱ و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ (در حال ساخت) تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

کد خبر 462615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha