دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از سفر هیات تجاری تانزانیا به استان خراسان شمالی در سال جاری باهدف گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری خبر داد.

خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، سعید پورآبادی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان شمالی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری، معدن اشاره و اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای از جمله وجود صنایع بزرگی هم چون شرکت پتروشیمی خراسان، کارخانه آلومینای، کارخانه سیمان بجنورد، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین و ... در خراسان شمالی وجود دارد.

وی از استان خراسان شمالی به‌عنوان قطب کشاورزی در کشور یادکرد و افزود: ظرفیت‌های بالقوه محصولات کشاورزی استان در امر صادرات به کشورهای همسایه می‌تواند به فعلیت برسد. رئیس اتاق بازرگانی بجنورد  از اعلام آمادگی و توافقات طرفین به‌منظور دعوت هیات تجاری از تانزانیا به استان خراسان شمالی در  طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف این سفر به استان گسترش و توسعه روابط تجاری و بازرگانی به‌منظور افزایش صادرات محصولات استان در بخش‌های مختلف است.

وی جذب سرمایه‌گذار و افزایش صادرات درزمینه محصولات کشاورزی و باغی استان ازجمله صادرات زعفران، افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان، گسترش فعالیت‌های بازرگانی در استان، سرمایه‌گذاری درزمینه فرآوری و بسته‌بندی‌های صادراتی را ازجمله موارد موردتوافق طرفین برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرد.

کد خبر 462596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha