یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرهای استان گلستان در هفته جاری خبر داد.

مسكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین محبوبی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح اقدام ملی تامین مسکن را در سطح ۱۰ استان کشور آغاز کرده است که استان گلستان نیز جزو این طرح است.

وی درخصوص شرایط متقاضیان در طرح مسکن ملی، افزود: در این طرح شروط تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خاطر نشان کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند در این طرح نام نویسی کنند.

محبوبی، تعهد مرحله نخست این طرح را در استان گلستان ۱۷۶۰ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در گرگان، ۲۰۰ واحد در گنبدکاووس، ۲۰۰ واحد در بندر ترکمن، ۶۰ واحد در آق قلا و ۳۰۰ واحد در آزادشهر است و این تعداد در مرحله بعدی طرح افزایش و در صورت حل شدن زمین مسکن، تعداد شهرهای بیشتری را در استان در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات طرح اقدام ملی ۷۵ میلیون تومان و نرخ سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: در این طرح دوره ساخت خانه ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می شود که دوره زمانی باز پرداخت آن حدود ۱۰ سال است.

محبوبی با اشاره به اینکه زمین های دولتی که در اختیار این طرح قرار گرفته با قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه می شود، تصریح کرد: البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که خودشان برای ساخت خانه، زمین دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت چرا که زمین های دولتی در اختیار این طرح محدود است.

وی یادآور شد: اگر تعداد متقاضیان مسکن ملی از سهمیه در نظر گرفته شده بیشتر باشد، اولویت بندی از طریق قرعه کشی رایانه ای انجام می شود.

محبوبی در پایان گفت: سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بزودی رونمایی و اعلام عمومی می شود.

کد خبر 462493
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha