نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت گفت: پروژه‌هایی که در شهرستان سیرجان ۲۰ آبان‌ماه با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شوند، توسط سرمایه‌گذاران داخلی یا با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده‌اند.

شهباز حسن‌پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بزرگترین و اولین مجموعه آهن اسفنجی خاورمیانه با ظرفیت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، دو پست ۴۰۰ کیلو ولتی برق، فاز دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد. "شهباز حسن‌پور"  از وفاق مسئولین استان سخن به میان آورد و گفت: سیرجان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی و همچنین عبور جاده ابریشم از این شهرستان، مرکز تجاری ایالات بزرگ کرمان و شرق کشور بوده است.

وی با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر، عنوان کرد: در راستای فعال شدن همه ظرفیت‌های این دو شهرستان سعی کردیم از همه ظرفیت‌های دولت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه شهرستان های سیرجان و بردسیر استفاده کرده و این منطقه را به عنوان الگویی موفق کشور در سطح کشور معرفی کنیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور کار خود را مسایل معیشت مردم قرار دادیم و برای دستیابی به این هدف باید به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش رویم لذا باید خود اتکایی و خودباوری را در مردم نهادینه می‌کردیم.

وی با تاکید برآنکه مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اولین گام بنده در چهار سال ابتدای نمایندگی خود در این حوزه انتخابیه بود، لذا کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله؛ اقتصادی، امنیت، اجتماعی و ... را به شهرستان سیرجان دعوت کرده و با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های سیرجان و بردسیر یک کار تحقیقاتی کامل در خصوص ظرفیت‌های این دو شهرستان را تدوین و این مهم باعث شد ما نقشه راه مشخصی برای این منطقه داشته باشیم.

حسن‌پور با ابراز تاسف از اینکه کشور نقشه راه مشخص و مدنی ندارد، اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های کشور عدم وجود طرح آمایش است و حاصل این مهم پروژه‌های ناتمام در سطح کشور است و تا ۲۰ سال دیگر اگر همه بودجه کشور صرف این پروژه‌های نیمه تمام کنیم، به اتمام نمی‌رسند اما خوشبختانه پروژه‌های نیمه تمام در بردسیر و سیرجان کمتر از انگشتان دست هستند و اگر پروژه‌ای در این دو شهرستان وجود دارد به دلیل وجود ضعف در آن واحد است.

وی با بیان این مطلب که در طول ۱۲ سال گذشته تا به امروز این دو شهرستان به کارگاه سازندگی در سطح کشور تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: شهرستان های سیرجان و برسیر امروز به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده اند و در این دو شهرستان امنیت کامل برای سرمایه‌گذار وجود دارد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری از اینکه چند سال قبل بردسیر را بهشت فراموش شده می دانستیم، بیان کرد: مردم بردسیر رفته، رفته به این نتیجه رسیدند که واقعا بردسیر یک بهشت است و آنها در یک شهر چهار فصل در حال زندگی کردن هستند اما گرسنه میباشند و این امر باعث ایجاد تحرک در بین مردم این مناطق شده است.

وی افزود: امروز یکی از موفق‌ترین سیستم های حمل و نقل جاده‌ای کشور را در شهرستان های سیرجان و بردسیر داریم به‌طوری‌که حدود ۱۰ هزار نفر در بحث حمل و نقل در شهرستان سیرجان و بالغ بر ۲ هزار نفر در بحث حمل و نقل سنگین جاده‌ای در شهرستان بردسیر داریم.

حسن‌پور با اشاره به سفر روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه رییس جمهور به شهرستان سیرجان، بیان کرد: این اولین و آخرین سفر رییس جمهور به این خطه نخواهد بود و براساس برنامه‌ریزی ما هر ساله یک رییس جمهور در این شهرستان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: شرکت جهان فولاد یکی از ده‌ها یا صدها شرکتی است که طی ۸ سال در سیرجان راه‌اندازی شده است که برای افتتاح پروژه اول این شرکت دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، پروژه دوم این شرکت دکتر لاریجانی رییس قوه مقننه فردا نیز طرح بعدی این کارخانه توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد که در می‌یابید نقشه راه را به چه خوبی طراحی کرده‌ایم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به افتتاح کارخانه شمش آهن (ذوب آهن) سیرجان توسط رییس جمهور عنوان کرد: هم اکنون در انبارهای این کارخانه بیش از ۳۰ هزار تن شمش موجود است که به اقصی نقاط کشور صادرات دارد.

وی با بیان این مطلب که پروژه‌هایی که در شهرستان سیرجان ۲۰ آبان‌ماه با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شوند، توسط سرمایه‌گذاران داخلی یا با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده‌اند افزود: بزرگترین و اولین مجموعه آهن اسفنجی خاورمیانه با ظرفیت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، دو پست ۴۰۰ کیلو ولتی برق، فاز دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این سفر افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

حسن‌پور عنوان کرد: از صفر تا ۱۰۰ کارخانه جهان فولاد و توسعه فولاد توسط متخصصین سیرجانی انجام شده است و کاملا بومی بوده اما از هم‌اکنون باید به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کنیم زیرا تاکنون بیشتر کارهای صورت گرفته در این منطقه مونتاژی بوده اما از این به بعد به سمت تولید قطعات برویم تا مشکل اشتغال را حل و فصل کنیم.

کد خبر 462385
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha