کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی نوشته ابهینا کاتوریا، به موضوع تاثیر رسانه در اشتراک گذاشتن ایده‌ها، محتوا و اطلاعات از طریق رسانه‌های مجازی در زندگی افراد پرداخته است.

كاربرد رسانه در آموزش عالي

به گزارش همشهری‌آنلاین، ابهینا کاتوریا (Abhinav Kathuria) در کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی (Importance of social media in higher education) به اهمیت موضوع اشتراک‌گذاری اطلاعات که در حال حاضر بخش بزرگی از فعالیتِ دانش‌آموزان است پرداخته و به مخاطب می‌گوید که دانش‌آموزان و دانشگاهیان، به کمک رسانه‌های اجتماعی در جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات، با یکدیگر و سایر افراد در ارتباط و تعامل هستند.

تعداد کمی از مردم متوجه ظهور اخیر رسانه‌های اجتماعی به خصوص برنامه‌های بسیار رایج مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و ویکی‌پدیا، شده‌اند. با توجه به این موضوع که حتی کاربران معمولی هم امروزه می‌توانند مفهوم سایت‌های شبکه اجتماعی، وبلاگ‌ها و شاید حتی ویکی‌ها و دنیای مجازی را به یاد داشته باشند.

این برنامه‌های کاربردی وب منطقه‌ای که محتوای دیجیتالی مشترک را به اشتراک می‌گذارند، توسط تعداد انبوهی از کاربران، تهیه، انتقاد و تنظیم مجدد شده‌اند. به این ترتیب، برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند تا با یکدیگر صحبت و رفتار کنند و همچنین سبک‌های جدید، محتوای صوتی و بصری، دلیل و منطق، برچسب‌ها را ویرایش و به اشتراک بگذارند و از سبک‌های موجود در محتوا حمایت کنند.

در بخشی از کتاب کاربرد رسانه در آموزش عالی می‌خوانیم:

رسانه‌های اجتماعی، همه چیز درباره برقراری ارتباط با دیگران است. کاربران رسانه‌های اجتماعی مربوط به یک منطقه واحد، به حالت‌های متفاوتی و علیرغم وجود مرزهای ملی و فرهنگ و ایمان متفاوت در فواصل و زمینه‌ها و صنایع مختلف، با یکدیگر در ارتباط هستند. "رسانه‌های اجتماعی به شدت از پایداری و ثباتِ هر دانشجو و همچنین مؤسسات به روزرسانی شده با خواسته‌ها و پیشنهادات، حمایت کرده و برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که یک سطح اجتماعی - ارتباطی داشته باشند.

فناوری در جامعه امروز، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از راه‌های متنوعی برای اطلاع‌رسانی و هشدار در دانشگاه‌های خود، استفاده کنند. در بررسی سالانه‌ای که درباره استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط مدارس در فعالیت‌های آموزشی توسط تکنیک تفکیک‌پذیری یادگیری پیرسون (۲۰۱۳) انجام شده و به‌کارگیری رسانه‌های اجتماعی در تدریس شامل افرادی است که به سن قانونی رسیده‌اند و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ (۳۴% تا ۴۱%) بوده است. مشابه این موضوع، بر ماهیت تعاملی فناوری‌های تلفن همراه و برخط، در ایجاد محیط‌های یادگیری سطح بالایی که با انتقالی داده، موجب برقراری ارتباط میان دانشجویان می‌شوند، دلالت دارند. دانشجویانِ منطقه واحد، در بسترهای شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر، فعالیت می‌کنند و توانایی دریافت اطلاعات مربوط به زمینه‌های مرتبط با خود را دارند. بر اساس مطالعه دیگری توسط دیویس بر ۴۵۶ موسسه دانشگاهی، به‌کارگیری از رسانه‌های اجتماعی‌ افزایش یافته است و ۱۰۰% نشان داد که از حداقل رسانه‌های اجتماعی، به ویژه فیس‌بوک (۹۸٪) و توییتر (۸۴٪) استفاده می‌کنند.

این کتاب را ‌ مریم حق‌شناس ترجمه کرده و انتشارات پشتیبان آن را در ۲۴ صفحه منتشر کرده است. دانلود کتاب به طور قانونی امکان‌پذیر است.

کد خبر 462355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =