بشار اسد گفت: روابط بین اروپا و ترکیه بر پایه عشق و نفرت است یعنی اگرچه اروپا از رهبر ترکیه متنفر است اما کشورهای اروپایی نمی‌توانند به آنچه او می‌گوید، گوش ندهند.

بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت، این تزویر و دورویی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از یک طرف می‌ترسند آنکارا آواره‌ها را به اروپا بفرستد و از طرف دیگر به حمایت از تروریسم در سوریه ادامه می‌دهند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در ادامه گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت، روابط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اتحادیه اروپا دو وجه دارد آنها در عین این‌که از او متنفرند به او نیاز هم دارند.

اسد تاکید کرد: روابط بین اروپا و ترکیه بر پایه عشق و نفرت است یعنی اگرچه اروپا از رهبری ترکیه متنفر است اما کشورهای اروپایی نمی‌توانند به آنچه وی می‌گوید، گوش ندهند. در واقع، روابط بین رجب طیب اردوغان و اتحادیه اروپا یک مسیر دو طرفه است؛ آنها از او متنفر هستند اما او را هم می‌خواهند.

اسد افزود: نگرانی اولیه برای اروپا نباید این باشد که آوارگان سوری از ترکیه به اروپا فرستاده می‌شوند بلکه باید نگران این باشند که کشورهای اروپایی متحد صدها هزار افراط‌گراست.

او ادامه داد، چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند از چند میلیون که اکثر آنها میانه‌رو هستند و کمی از آنها ترویست‌اند، بهراسد در حالی‌که این اتحادیه به صورت مستقیم از ده‌ها هزار و شاید صدها هزار تروریست در داخل سوریه حمایت می‌کند و اصلا نگران این نیست که آنها به کشورهای خودشان در اروپا برگردند؟

رئیس‌جمهور سوریه گفت، در حالی‌که ممکن است برخی از افراط‌گرایان در میان افرادی باشند که از سوریه فرار می‌کنند، برای اروپا خطرناک‌تر این است که از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند و این بخش خطرناک‌تر ماجراست.

اسد تصریح کرد: اکثر سوری‌هایی که کشور را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند این کار را به دلیل تروریسم در سوریه انجام دادند.

رئیس‌جمهور سوریه گفت، اروپایی‌ها اردوغان اسلام‌گرای متعصب را می‌شناسند و می‌دانند او تندروها یا تروریست‌ها را روانه کشورهایشان خواهد کرد.

کد خبر 462230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha