کرملین بعد از اظهارات امانوئل مکرون درباره این‌که ناتو دچار "مرگ مغزی" شده است؛سعی کرد به مساله تشخیص وضعیت ائتلاف ناتو ورود نکند و با کنایه اظهار نظر کند که روسیه متخصص پزشکی قانونی‌ نیست.

پسكوف

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایسنا به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه  گفت: وظیفه ما این نیست که تعیین کنیم ناتو زنده است یا مرده و کدام بخش‌های پیکره ناتو به کما رفته است. ما متخصص پزشکی قانونی نیستیم.

پسوف افزود، ائتلاف ناتو همواره ابزاری برای مقابله و خصومت بوده است اما باوجود آن روسیه همواره برای همکاری با این بلوک آماده بوده و آغوشش را باز کرده‌است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این درباره اظهارات مکرون گفته بود: تمایلی برای ورود به هیچ بحثی با محوریت مسائل پزشکی و تشخیص‌ها ندارم اما اگر رئیس‌جمهور فرانسه این تشخیص صریح بدون هیچ ابهامی را داده این حق اوست که نظرش را بگوید، شناخت او نسبت به ناتو بهتر از شناخت من است زیرا فرانسه یکی از کشورهای محوری در ائتلاف ناتو است.

لاوروف همچنین بر تمایل مسکو بر توسعه و تقویت همکاری متقابل و متبادل با ائتلاف ناتو تاکید کرد و افزود، به مجرد بهبودی ناتو هیچ تعللی از جانب ما را برای همکاری مشاهده نخواهد کرد.

کد خبر 462218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha