شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

رئیس جدید کمیسیون اروپا که زمانی وزیر دفاع آلمان بود معتقد است اتحادیه اروپا باید زبان قدرت را بیاموزد چرا که نرم‌خویی دیگر پاسخگوی تامین نیازهای اروپایی‌ها نیست.

فون در لاين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، «اورزلا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا بیش از این نمی‌تواند به قدرت نرم بسنده کند و باید به تقویت منافع خود، توسعه بازوی امنیتی و همچنین تمرکز بر سیاست‌های تجاری بپردازد.

او با تاکید بر لزوم تقویت اتحادیه اروپا به عنوان بستر تسامح و دموکراسی در جهان پرآشوب کنونی، گفت: برگزیت موجب همبستگی کشورهای باقی‌مانده در این اتحادیه شد.

به گزارش رویترز، فون در لاین افزود: باید راه و روش اروپایی خودمان را در پیش بگیریم. قدرت نرم دیگر جوابگوی اروپایی‌ها چنانچه بخواهند جایگاه خود را در جهان امروز اثبات کنند؛ نیست. اروپا باید زبان قدرت را بیاموزد.

او ادامه داد: این به معنای آن است که باید از یک سو وابستگی امنیتی به دیگران را کم کنیم و از سوی دیگر بر توانایی‌های خود نظیر تجارت با چین، تمرکز بیشتری کنیم. باید با توجه به منافع خارجی اتحادیه اروپا، چشم انداز راهبردی‌تری را در پیش بگیریم که این شامل توسعه اتحادیه اروپا از راه پیوستن کشورهای بالکان غربی نیز می‌شود و از این بابت قوانین الحاق کشورها نیازمند اصلاحات است.

کد خبر 462165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha