آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: طرحی که اخیرا در مجلس در باره، منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، مطرح شده ضد شفاف‌سازی است.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  امام جمعه مشهد گفت: طرح اخیر مجلس در خصوص منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، رسانه ملی و رسانه‌های عمومی ضد شفاف‌سازی است و این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی باعث خواهد شد که مسائل برای مردم روشن نباشد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی،  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش،  با بیان اینکه جریانات، طرح‌ها و لوایحی که شفاف‌سازی را زیر سوال ببرد، از نظر مردم ما تولید سوءظن می‌کند، عنوان کرد: طرحی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، رسانه ملی و رسانه‌های عمومی که می‌خواهند به عنوان یک قانون در مجلس تصویب کنند، ضد شفاف‌سازی است.

وی اضافه کرد: فردی محور رسانه‌ای ضد انقلاب و استکبار در دنیا بوده که ایثارگران سپاه او را از چنگ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا گرفتند و به کشور آورند تا به جزای خود برسانند، عنصری که خبر هر جلسه مسئولان را وارونه پخش می‌کرد و به اساس سیاست ما در دنیا ضربه می‌زد، اگر عناصر و عواملی که خبررسانش بودند و رابطه داشتند را افشاگری کند، مردم نفهمند و خائن‌شناس نباشند؟ دو روز دیگر این خائن با هزار و یک کلک در مجلس، دولت، دستگاه مجریه، مقننه و قضایپه ما نفوذ کند و ضربه بزند، مردم خائن‌شناس نباشند؟ این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی باعث خواهد شد که مسائل برای مردم روشن نباشد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه امتیاز کشور ما در تمام کشورهای دنیا دو چیز است، تصریح کرد: اول اینکه مردم ما مردمی بیدار و در سایه رهنموهای حجت امام زمان(ع) مردمی هشیار هستند. دوم اینکه تنها کشوری هستیم که امروز روی کره‌زمین مردم برای خودشان تصمیم می‌گیرند، هیج مملکتی در دنیا نیست که مردم آن مملکت برای خودشان تصمیم بگیرند، فقط ایران است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در قانون اساسی اساس محاکمات و دادگاه‌ها، علنی بودن دادگاه است، مگر به خاطر مسائل امنیتی یا اشاعه فاحشه قاضی تشخیص دهد علنی بودن دادگاه درست نیست. اصل بر این است دادگاه‌ها علنی باشند، مجرم و متهم شناخته شوند و دزد و خائن از نظر مردم معروف شود. بر اساس حقوق اسلامی، حدود اسلامی باید در منظر مردم اجرا شود و حد را مقابل چشم مردم بزنند، این دستور شریعت ما است برای اینکه مسائل شفاف و معلوم باشد، مردم آدم‌شناس باشند و بر حسب شناخت خود، رشد سیاسی‌شان بالا رود و بر اساس آن برای خودشان تصمیم بگیرند تا با تصمیم خود مردم قضایا صورت بگیرد.

کد خبر 462094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha