پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همایش ملی میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا با هدف باز شناسی و احیاء معماری بومی سواحل جنوبی ایران بر مبنای تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

رعيتي

به گزارش همشهری آنلاین، از دبیرخانه این همایش، مهندس مهدی رعیتی، دبیر شورای عالی سیاست گذاری همایش اعلام کرد؛ در این همایش ملی که با همت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی کشور، مرکز تحقیقات شهرسازی، و اندیشگاه مهسا و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود برای نخستین بار جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره نیز به صاحبان ایده و طراحان و سازندگان ممتاز شرکت کننده در این جایزه اعطا می‌گردد و مقرر است برنامه‌ای مدون جهت ایجاد نگرشی پیشرو در معماری و صنعت ساخت و ساز کرانه های ساحلی جنوب ایران با تاکید بر نهادهای بومی و ملی ایران پایه گذاری ‎شود.

ارائه راهکارهای اقلیمی در معماری و شهرسازی، تدوین الگوهای بومی هدایت آب و عناصر اجزای آن و نیز بررسی مصالح و فناوریه‌ای بومی قابل احیاء در ساخت و سازهای جدید، در کرانه‌های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از جمله موضوعات محوری این همایش ملی است. همایش ملی میراث "معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا" و نخستین دوره اعطای جایزه بین‌المللی سالیانه معماری حریره روزهای دوم، سوم و چهارم  در جزیره کیش برگزار می‌گردد.

کد خبر 462014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha