«ریچارد اسپنسر» از استفاده فناوری‌های پیشرفته نظامی روسیه و چین در کشتی‌های جنگی آمریکا خبر داد.

آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «ریچارد اسپنسر»، وزیر نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت: آمریکا از تجهیزات بسیار دقیق و پیشرفته وارداتی از کشورهای روسیه و چین برای ساخت کشتی های جنگی استفاده می‌کند.

وزیر نیروی دریایی آمریکا همچنین از مقام های کشورش خواست تا از قطعات مهم و حساسی که این کشورها تولید می‌کنند برای کشتی‌های جنگی آمریکایی استفاده نکنند.

روزنامه فایننشال تایمز در ادامه نوشته است، که استفاده آمریکا از فناوری‌های نظامی از کشورهای خارجی نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور همچنان به جهان وابسته است و نمی‌توان گفت که این کشور تمایل دارد تا رابطه اقتصادیش را با جهان قطع کند.

این خبر درحالی منتشر شده که پیش‌تر روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته بود که هکرهای چینی چندین سال است که نیروی دریایی آمریکا و شرکای این کشور را در محاصره سایبری قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، هکرهای چینی علاوه بر رخنه اطلاعاتی توانسته اند به برخی از تاسیسات دریایی آمریکا آسیب وارد کنند.

یک افسر نیروی دریایی آمریکا ه وال‌استریت ژورنال گفت، ما در محاصره سایبری چینی‌ها قرار داریم و اگر با این ویروس مقابله نکنیم از بین می‌رویم.

پیش‌ از این نیز، جیمز دورسری، کارشناس امنیت سایبری در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، فرماندهی نیروی دریایی امریکا به‌تازگی به ماهیت جدی تهدیدات سایبری پی برده‌است و به‌طور مداوم به توسعه فرهنگ و آگاهی کارکنان در حوزه امنیت سایبری در کنار تقویت قابلیت‌های فناوری اطلاعات روی آورده است.

کد خبر 461983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha