مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که در آستانه میلاد رسول اکرم (ص) برای دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان به این استان سفر کرده بود، شامگاه سه شنبه ۱۴ آبان ماه در جمع هنرمندان شهرستان کامیاران پای سخنان آنان نشست.

صندوق اعتباری هنر

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این نشست با اشاره به عضویت بیش از ۷۰ هزار هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار در صندوق اعتباری هنر گفت: اهالی فرهنگ و هنر سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای هستند و خدمتگزاری به آنان مایه افتخار من و همکارانم است. خوشبختانه کشور ما از نظر نیروی انسانی فعال در بخش های فرهنگی و هنری غنی است اما در بخش زیر ساخت ها و توزیع امکانات متاسفانه کاستی هایی وجود  دارد. این موضوع نباید سبب ناامیدی در میان اهالی فرهنگ و هنر شود، ناامیدی و احساس یأس مانعی برای پویایی و حرکت است، ما می توانیم در کنار یکدیگربر مشکلات پیروز شویم.  

سیدزاده در ادامه افزود: در سال ۹۶ طی بازنگری که در سیاست ها و برنامه های صندوق داشتیم تصمیم گرفتیم با سفر به استان کم برخوردار و دیدار با هنرمندان این مناطق، با شناسایی ظرفیت ها و توانمندی هر منطقه با تنظیم برنامه و ارائه خدمات متناسب با هر استان به بخشی از مشکلات پاسخ دهیم.  

وی اظهار داشت: هنرمندان مستعد زیادی در سراسر کشور وجود دارند که برای ادامه مسیر نیاز به یاری دارند. ما در صندوق اعتباری هنر به دنبال آن هستیم با شناسایی هنرمندان گمنام و ارائه خدمات به آنان امید را برای ادامه راه در آنان زنده نگه داریم.

وی افزود یکی از رویکردهای مهم ما پویش سراسری همرسانی، شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همراهی خود آنان است. همرسانی برای معرفی خدمات صندوق اعتباری هنر و جلب توجه و همراهی مسئولان، دولتمردان، اصحاب فرهنگ  و هنر و عموم جامعه نسبت به مشکلات و دغدغه های هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران سراسر کشور است. هر هنرمند می تواند یک سفیر برای صندوق اعتباری هنر باشد. ما از ۷۰ هزار عضو خود تقاضا داریم تا در پیدا کردن هنرمندان مستعد دیگری که عضو صندوق نیستند به ما کمک کنند. همبستگی میان اهالی فرهنگ و هنر موضوع بسیار مهمی در شرایط سخت اجتماعی و سیاسی کنونی است که بدنبال تحریم های ناعادلانه بر جامعه ما تحمیل شده است.

سیدزاده در بخش دیگر از سخنان خود به خدمات صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های مهم ما حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی است. خوشبختانه در دهه های اخیر رشد قابل توجهی در تعداد فارغ التحصیلان رشته های مختلف فرهنگی و هنری داشته ایم. همچنین در اقصی نقاط کشور هنرمندان بسیاری وجود دارند. صندوق اعتباری هنر به هنرمندانی که قصد راه اندازی کسب و کار فرهنگی را دارند، تسهیلات ارزان اعطاء می کند.

سیدزاده با اشاره به افزوده شدن بیش از ۵ هزار هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار طی شش ماه اول سال ۹۸ به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر گفت: طبق توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند. هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او  فراهم است تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به بیمه درمان تکمیلی اشاره کرد و گفت: بیمه درمان تکمیلی سال ۹۸ نیز مانند سال گذشته از تیرماه آغاز شد و ما خدمات خود را در ۳ طرح امید، آرامش و رفاه به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه می دهیم. تعهدات و پوشش های هر طرح متفاوت است اما پوشش های اصلی در بیمه درمان گروهی تمام طرح ها بدون سقف است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به طرح تکریم  و کمک مستمری اشاره کرد و گفت: طرح کمک مستمری به هنرمندانی که به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی قادر به تامین هزینه های زندگی خود نباشند و از محل دیگری نیزمستمری دریافت نکنند تعلق می گیرد. مبالغ پرداختی به مشمولان دو طرح تکریم و کمک مستمری از سال ۹۷ به طور چشمگیری افزایش یافت به طوریکه مبلغ پرداختی به هنرمندان مشمول طرح تکریم از ۲۰۰ به ۸۰۰ هزارتومان و مشمولین دریافت کمک مستمری از ۱۵۰ به ۲۵۰ هزارتومان  در ماه افزایش یافت.

طی این سفر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در منازل شماری از هنرمندان شهرستان کامیاران از جمله خانواده مرحوم عزت اله حق شناس(خواننده فولکلور کردی)، مرحوم میرزا مراد عزیزی(خواننده فولکلور کردی)، شورش وکیلی(فیلمساز) و معروف امینی(شاعر) از نزدیک با آنها دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 461962

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز