نقد آثار، افکار و بزرگداشت کوشش‌های علمی و اجتماعی احمد اشرف در پنجمین سلسله از سلسله سمینارهای جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

نقد آثار و افکار احمد اشرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب ایبنا، پنجمین سلسله از سلسله سمینارهای جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی به نقد آثار، افکار و بزرگداشت کوشش‌های علمی و اجتماعی احمد اشرف اختصاص دارد. این همایش از سوی انجمن جامعه‌شناسی ایران گروه جامعه‌شناسی ایران و دبیرخانه سلسله سمینارهای جامعه‌شناسان ایرانی و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

بنابراین از هم پژوهشگرانی که تمایل دارند در همایش نقد آثار، افکار و بزرگداشت کوشش‌های علمی و اجتماعی احمد اشرف به عنوان سخنران حضور داشته باشند دعوت می‌شود حداکثر تا یکم آذرماه ۱۳۹۸ چکیده یا مقاله خود را به نشانی اینترنتی زیر ارسال کنند. پذیرش مقالات و چکیده‌ها پس از تایید دبیرخانه همایش صورت خواهد گرفت.

احمد اشرف (زاده ۱۳۱۳) نویسنده و جامعه‌شناس ایرانی است که در دانشگاه‌های پنسیلوانیا، کلمبیا، پرینستون و تهران، به تدریس جامعه‌شناسی و تاریخ اجتماعی ایران پرداخته‌ است. تاکنون چند کتاب و نیز مقالات متعددی از او منتشر شده است که می‌توان به کتاب موانع تاریخی رشد سرمایه‌داری در ایران: دوره قاجاریه که در سال ۱۳۵۹ توسط انتشارات «زمینه» به چاپ رسیده‌ است. موضوعات مطرح‌ شده در آثار او عبارت‌اند از: سلسله‌مراتب اجتماعی در ایران، سنت و مدرنیته، هویت ملی ایرانیان، روابط زراعی در ایران و رهبری کاریزماتیک و حکومت تئوکراتیک (دین‌سالار) در ایران پس از انقلاب اشاره کرد.

اشرف در هیات ویراستاران نشریاتی چون مطالعات ایران، ژورنال بین‌المللی سیاست، فرهنگ و جامعه و ایران‌نامه به کار مشغول بوده‌ و از سردبیران ارشد دانشنامه ایرانیکا است. مقالاتی چون «هویت ایرانی» در طول تاریخ و «نظام طبقاتی» در ایران (به‌همراه علی بنوعزیزی) از تألیفات او در دانشنامه ایرانیکا است.

این همایش دوشنبه ۲۵ آذر از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تالار ابن خلدون به نشانی پل گیشا بزرگراه جلال آل احمد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 461798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha