معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور با هجمه رسانه‌ای زیادی مواجه است و در چنین شرایطی نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها و مطبوعات بسیار مهم است.

محمد خدادي

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد خدادی دوشنبه ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان به رویدادها و تحولات ایجاد شده در منطقه و جهان و نقش رسانه‌ها در روشنگری افکار عمومی اشاره کرد و افزود: در این راستا مطبوعات و رسانه‌های داخلی با تولید محتوای مناسب و تحلیل درست از رخدادهای ملی، منطقه‌ای و جهانی باید نقش بازدارندگی خود را در مواجهه با هجمه‌هایی که از سوی رسانه‌های استکبار به افکار عمومی وارد می‌شود، به خوبی ایفا کنند.  

خدادی در حاشیه یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی اصفهان، درباره اقدام‌های انجام شده برای برطرف شدن مشکل کمبود کاغذ مطبوعات و روزنامه‌ها تصریح کرد: واردات ۲۷ تُن کاغذ ثبت سفارش شده است و با اقدام‌های صورت گرفته برای واردات این کالا پیش بینی می‌شود تا مرداد سال آینده، کاغذ مطبوعات تامین شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری در حالی مسئولیت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفتم که پنج ماه قبل از آن کاغذ مورد نیاز مطبوعات وارد نشده و در این پیوند واردات این کالا با ارز نیمایی متوقف شده بود و همه چیز در بلاتکلیفی قرار داشت.  

او  با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های جدی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های گذشته تامین کاغذ مورد نیاز و توزیع مناسب و عادلانه آن در بین مطبوعات بوده است، گفت: با تلاش فراوان توانستیم زمینه واردات کاغذ با ارز نیمایی را فراهم کنیم و از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار تُن کاغذ بین مطبوعات توزیع شده است.  

خدادی  با اشاره به این‌که دولت با محدودیت‌های مالی مواجه است، گفت: باجود این مشکلات، ارز مورد نیاز برای واردات ۱۵ هزار تُن کاغذ تامین شده و قرار است این میزان کالا طی ماه‌های آینده توسط ۱۰ واردکننده که سه نفر آنها از بخش خصوصی و هفت نفر آنها از موسسات مطبوعاتی هستند، وارد شود.  

او گفت: نوبت دوم توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات آغاز شده است. کاغذ بر اساس معیارهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت و با دقت بیشتری این کار انجام خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مطبوعات و روزنامه‌هایی که وجود خارجی ندارند اما ممکن است کاغذ دریافت کنند باید شناسایی شوند و در این پیوند به کمک اهالی مطبوعات و مردم نیاز داریم تا بتوانیم عدالت را در زمینه توزیع کاغذ مطبوعات محقق کنیم.  

او درباره پرداخت یارانه به مطبوعات گفت:  توزیع یارانه بر اساس شیوه‌نامه اعلام شده در ۶ ماه نخست امسال میسر نیست اما پرداخت یارانه در نیمه دوم سال بر اساس معیارهای مشخص شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت.  

به گفته خدادی، در هفت ماه اول امسال ۹ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به مطبوعات اختصاص یافته است.  

استان اصفهان دارای ۱۱ روزنامه، ۴۳ هفته نامه، ۲۰ دو هفته‌نامه، ۶۴ ماهنامه، ۱۸ دو ماهنامه و ۸۱ فصلنامه است.  

کد خبر 461733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha