خبرگزاری شینهوا گزارش داد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به بی‌نتیجه بودن هر گونه گفتگو با آمریکا و باز شدن راه نفوذ این کشور، بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا تاکید کرده است.

رهبر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، شینهوا دوشنبه 13 آبان در مطلبی خاطرنشان کرد بر اساس اظهارات رهبر ایران ممنوعیت گفت‌وگو با آمریکا دلایل بسیار منطقی دارد از جمله این‌که جلوی نفوذ آن کشور را می‌گیرد.

در این گزارش آمده که رهبر ایران در سخنرانی خود تصریح کرد ایران کشوری تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی است و با ممنوعیت این گفت و گو، در واقع راهبرد اشتباه آمریکا در فشار بر دیگران برای جهان آشکار می‌شود.

خبرگزاری رسمی چین اضافه کرد که رهبر ایران این اظهارات را یک روز قبل از ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی (سفارت وقت آمریکا در ایران پیش از انقلاب اسلامی) ایراد کرده است.

این گزارش همچنین افزوده است ایران برخلاف فشارهای آمریکا و تلاش های مخرب این کشور در خاورمیانه، پیشنهاد صلح تنگه هرمز را ارایه کرده و از کشورهای منطقه خواسته است تلاش هایشان را بر این مسیر متمرکز کنند.

شینهوا ادامه داد ایران بر این باور است که کشورهای بیگانه و خارج از منطقه هرگز برای این منطقه صلح به ارمغان نمی‌آورند و برعهده کشورهای خود منطقه است که صلح را با همکاری مشترک برقرار کنند.

کد خبر 461621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha