همشهری آنلاین: رئیس اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی امکان مداخله در دعوا و خشونت‌های خانوادگی را با همکاری نیروی انتظامی دارد.

اورژانس اجتماعي

فارس نوشت: علی جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی در رابطه با خدمات اورژانس اجتماعی گفت: فعالیت‌های اوراژانس اجتماعی شامل خدمات در زمینه آسیب‌های اجتماعی همچون اختلافات زن و شوهری و مشاجرات‌شان، کودک آزاری، همسر آزاری، کودکان خیابانی و ... است.

وی ادامه داد: هموطنان می‌توانند در صورت بروز مشکل از طریق خط ۱۲۳ که متشکل از روانشناس مرد و زن و مددکار اجتماعی است‌، مشکلات‌شان را بیان کنند و مددکارارن اورژانس اجتماعی که با تائید قوه قضاییه وارد عمل شوند و اقدامات اورژانسی لازم را انجام دهند، که البته این تداخل نیاز به دستور کتبی نداشته و با ارتباط تلفنی متقاضی ما حکم را دریافت خواهیم کرد.

رئیس اورژانس اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۲۷۷ هزار ساعت تماس با خط ۱۲۳ صورت می‌گیرد و بیشترین تماس‌ها در مورد اول مربوط به کودک آزاری، سپس همسرآزاری، سالمند آزاری‌، همسایه آزاری و در آخر معلول آزاری بوده است.

وی بیان داشت: اگر در دعوا و خشونت‌های زن و شوهری به طور مداوم اتفاق بیافتد، مردم می‌توانند با اورژانس اجتماعی خبر دهند و ما با همکاری نیروی انتظامی مداخلاتی را انجام دهیم.

جعفری افزود: ۹۵ درصد زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند مورد حمایت خانه‌های امن هستند، در واقع اگر زنی در معرض خشونت بود و جایگاهی نبود که آن خانم مورد حمایت قرار بگیرد، ما به آنها در حدود ٤ تا ٨ ماه به همراه فرزندان‌شان اسکان موقت می‌دهیم تا در آرامش زندگی کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: ما در سراسر کشور جهت حمایت از آسیب‌های اجتماعی فعالیت داریم ولی به دلیل مشکلات اعتباری سازمان‌، خدمات‌رسانی به‌صورت کامل نیست و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم بحث پایداری و نگهداری و توسعه اورژانس اجتماعی را داشته باشیم.

کد خبر 461326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha