شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسافران مترو ایستگاه Sangdo در سئول طی یک ماه گذشته با چشم‌اندازه خیره‌کننده‌ای روبرو شده‌اند؛ یک مزرعه کاملاً کارآمد که کاهو، جوانه‌ها و سبزیجات در آن پرورش می‌یابد. هدف از این طرح، کاهش زمان رشد گیاهان سبز و کمک به تقویت کیفیت هوا در ایستگاه‌های مترو است.

مزرعه

ایرنا نوشت: مسافران مترو ایستگاه Sangdo در سئول طی یک ماه گذشته با چشم‌اندازه خیره‌کننده‌ای روبرو شده‌اند؛ یک مزرعه کاملاً کارآمد که کاهو، جوانه و سبزیجات در آن پرورش می‌یابد.

این مزرعه زیرزمینی متکی به خاک و نور خورشید نیست بلکه از چراغ‌های مخصوص LED، سینی‌های رشد هیدروپونیک و یک شبکه هوشمند استفاده می‌کند که عواملی مانند دما، رطوبت، میزان CO۲ و شدت نور را کنترل می‌کند.

این پروژه «مزرعه مترو» نامگذاری شده و ایستگاه Sangdo اولین موقعیت از پنج مزرعه مترو تعیین شده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی با همکاری دولت سئول و شرکت Farm۸، یک شرکت کشاورزی واقع در کره جنوبی افتتاح شود. مزرعه مترو Sangdo اواخر ماه اکتبر و شعبه دوم آن به تازگی در ایستگاه Dapsimni افتتاح شد.

«کیم سونگ - اون» مدیر ارشد شرکت Farm۸، گفت: این مزارع نشان‌دهنده چهره در حال تغییر کشاورزی در جوامعی هستند که شهرنشینی در آن‌ها رشد سریعی دارد.

وی ادامه داد: با مسن شدن کره جنوبی و کاهش سریع جمعیت روستایی، در آینده این جنبه از کشاورزی نمایان می‌شود. این مزارع از فضای کمتری استفاده می‌کنند و زمان رشد سبزیجات در آن‌ها کمتر است. در مزرعه Sangdo روزانه حدود ۶۶ پوند سبزی تولید می‌شود که کاشت بذر و برداشت تنها کارهایی است که به تعامل انسانی نیاز دارد.

زمان رشد گیاهان سبز در این سیستم هیدروپونیک کاهش می‌یابد طوریکه رشد کاهو از مرحله کاشت بذر تا برداشت حدود ۳۸ روز طول می‌کشد. این در حالی است که برای رشد کاهو در خاک از مرحله کاشت تا برداشت به بیش از ۵۰ روز زمان نیاز است. این مزرعه همچنین CO۲ را جذب می‌کند و اکسیژن بیرون می‌دهد که به تقویت کیفیت هوا در ایستگاه مترو کمک می‌کند.

کد خبر 461320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha