همشهری آنلاین: مردی که با سر دادن شعار الله اکبر در یکی از سالن‌های نمایش‌دهنده «جوکر» در پاریس قصد پیاده کردن برنامه دزدی داشت، بازداشت شد.

واكين فينيكس در فيلم جوكر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، تماشاگران پاریسی در سالن گرند رکس سرگرم دیدن فیلم سینمایی «جوکر» بودند که ناگهان فردی از میان جمعیت برخاست و فریاد زد الله اکبر. مرد ابتدا با صدای بلند جمله «سیاسی است» را تکرار می‌کرد و وقتی با اعتراض تماشاگران مواجه شد، ندای الله اکبر سر داد. با ملتهب شدن فضا، چند نفر سمت درهای خروجی دویدند و یک نفر هم به اشتباه به مسلح بودن مرد اشاره که شرایط را پیچیده‌تر کرد.

وقتی مرد مزاحم برای خروج از سالن تلاش کرد، چند نفر از تماشاگران با همراهی یکی از نیروهای امنیتی سالن سمت او هجوم بردند اما مرد سرانجام فرار کرد و البته چند دقیقه بعد به دام پلیس پاریس افتاد. مدیر سینما گرند رکس درباره این ماجرا به هالیوود ریپورتر گفت: «همه ماجرا یک نقشه برای دزدیدن اموال مردم بود. دو نفر دیگر همدست آن مرد بودند و قرار بود وسایلی را بردارند که مردم در صندلی‌های خود جا می‌گذارند.»

این گروه پیش‌تر همین نقشه را با موفقیت در یک قطار اجرا کرده بودند. سالن گرند رکس ۵۰۰ صندلی دارد که هنگام پخش «جوکر» در نوبت ۲۱:۳۰ یکشنبه فقط ۲۰۰ نفر در آن حضور داشتند و کمتر از ۵۰ نفرشان بعد از شنیدن صدای الله اکبر از سالن خارج شدند. پلیس پاریس پس از پایان نمایش فیلم با سگ‌های جستجوگر وارد سالن شد و مواد انفجاری و مشکوک در آن پیدا نکرد.

کد خبر 460907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha