مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

نزدیک به یک سال است که جغرافیای ایران از مرز خشکسالی‌های ممتد گذشته و وارد ترسالی شده است.

نانوایی گیلان

برهمین اساس پیش بینی می شود که روزهای پربارشی را در نقاط مختلف کشور به به ویژه در گیلان شاهد باشیم. سوای این مساله تجربه بارش‌های سنگین برف در سال‌های گذشته که موجب شده بود مردم این استان با قطع برق، آب و گاز روبه رو شوند، زمینه ساز برنامه ریزی جدی تر مسئولان این استان برای مدیریت روزهای بحرانی شود. به گزارش همشهری، بر همین اساس مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: برای مقابله با بحران احتمالی بارش برف سنگین در گیلان، قصد داریم نانوایی‌های استان را دوگانه‌سوز و یا حتی سه‌گانه‌سوز کنیم.

«محمدحسین شاهکویی» به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پدافند غیرعامل برای افزایش تاب‌آوری تمام حوزه‌های حساس برنامه‌ریزی می‌کند اظهار کرد: برای مقابله با بحران احتمالی بارش برف قصد داریم نانوایی‌های استان را دوگانه‌سوز و یا حتی سه‌گانه‌سوز کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان درگیر شدن این استان در اوایل دهه ۸۰ با چالش شیوع آفت مگس زیتون را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بر اساس اطلاعات موجود این آفت خطرناک که هزینه‌های هنگفت و آسیب‌های بسیار زیادی را به باغداران گیلانی وارد کرده در حقیقت از طریق زیتون قاچاق وارد کشور شده است.

شاهکویی مبارزه با پدیده زیست محیطی گسترش گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین‌المللی انزلی و سایر حوزه‌های آبی گیلان را از دیگر حوزه‌های فعالیت پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: اکثر مردم هنوز از حوزه فعالیت پدافند غیرعامل اطلاع کامل و درستی ندارند و نمی‌دانند که این مجموعه دقیقاً در چه بخش‌هایی برنامه‌ریزی می‌کند.  وی لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم حوزه عملکردی پدافند غیرعامل در کشور و گیلان را امری لازم و ضروری ارزیابی کرد و ابراز داشت: علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی نیز باید برای تحقق این موضوع مهم در سطح اجتماع مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ایمن‌سازی، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم با هدف ایجاد امنیت بیشتر را از جمله سیاست‌ها و اهداف پدافند غیرعامل دانست و عنوان کرد: تداوم فعالیت‌های ضروری در حوزه خدمات رسانی و تسهیل در مدیریت بحران از دیگر اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند. شاهکویی پدافند غیرعامل را به ۲ دسته پدافند عامل با استفاده از ابزارآلات جنگی و نظامی و پدافند غیرمسلحانه تقسیم‌بندی کرد و گفت: در حال حاضر گیلان جزو استان‌های بسیار امن کشور محسوب می‌شود و این موفقیت به دست آمده با تلاش و مشارکت تمام اعضای حاضر در کارگروه پدافند غیرعامل محقق شده است.

وی کنترل و نظارت بر تولید مواد غذایی و تامین انرژی را از محورهایی که پدافند غیرعامل برای افزایش میزان تاب‌آوری کشور در آن‌ها به دقت برنامه‌ریزی می‌کند خواند و گفت: مهم‌ترین مشکل پدافند غیرعامل در کشور و استان گیلان عدم اطلاع دقیق مردم از نحوه فعالیت این حوزه است که باید این نقیصه سریع‌تر برطرف شود. مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از وجود ۱۶ کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: کارگروه بیو تروریسم و یا کارگروه قرارگاه زیستی که جلسات آن به ریاست استاندار گیلان برگزار می‌شود از جمله کارگروه‌های بسیار فعال پدافند غیرعامل در استان محسوب می‌شوند.

شاهکویی با بیان اینکه ایران در حوزه کارگروه سایبری پدافند غیرعامل موفقیت‌های بسیار چشمگیری را به دست آورده است ابراز داشت: ایران در حوزه سایبری و دفع حملات دشمن در این حوزه، از مستحکم‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود تا جایی‌که حتی روسیه نیز خواستار استفاده از تجربیات کشورمان در این زمینه است.

کد خبر 460891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha