یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویتنام مبارزه با هامسترها را از ترس انتشار بیماری‌ها و از بین بردن محصولات کشاورزی آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات ویتنامی ار ترس اینکه این جونده پشمالوی پرورش‌یافته در کشورهای خارجی باعث انتشار بیماری‌ها و از بین بردن محصولات کشاورزی شود، این مبارزه را به راه انداخته‌اند.

از دوشنبه آینده هر کسی که هامستر - حیوان خانگی که در سال قمری موش در آسیای جنوب شرقی تب علاقه به آن این کشور را فراگرفته است - در این کشور معامله کند، بر اساس فرمان جدید وزارت کشاورزی با جریمه‌های سنگینی تا 30 میلیون دانگ (1875 دلار) روبرو خواهد شد.

دولت کمونیستی ویتنام می‌خواهد به علاقه شدید جوانان به این حیوان با زادوولد سریع  که پیش از این تنها در حوزه پژوهش‌های علمی دیده می‌شد، و اکنون باشگاه‌های طرفداران و فوروم‌های مجازی علاقمندان آن فراگیرشده است، پایان دهد.

مقامات نگران هستند که فروش هامستر در روز بین‌المللی زنان (8 مارس) که بازار هدیه‌دادن بین زوج‌ها رونق می‌گیرد، به شدت افزایش یابد.

رسانه‌های محلی می‌گویند هشدارهای شدید دولت باعث شده است که قیمت خیابانی هامسترها که بسیاری از آنها از چین و تایلند بدون مجوز و ماندن در قرنطینه به ویتنام قاچاق می‌شوند از 20 دلار به 10 دلار سقوط کرده  است.

علیرغم نگرنی در مورد امکان انتشار بیماری‌ها بوسیله هامسترها در شهرها و نابودی مزارع هنوز برنامه‌ای برای معدوم کردن جمعی آنها وجود ندارد.

کد خبر 46087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز