همشهری آنلاین: بریتانیا برای نخستین‌بار در تقریبا یکصد سال اخیر در ماه دسامبر پیش از کریسمس برای شکست بن‌بست برگزیت انتخابات زودرس پارلمانی برگزار می‌کند.

Boris Johnson

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه ۷ آبان توانست با ۴۳۸ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف موافقت پارلمان را برای انتخابات زودرس در روز ۱۲ دسامبر به دست آورد. این برای نخستین بار از سال ۱۹۲۳ تاکنون است که در ماه دسامبر پیش از کریسمس در بریتانیا انتخابات برگزار می‌شود.

قبلا اتحادیه اروپا برای سومین بار تاخیر در جدایی بریتانیا از این اتحادیه را که در اصل قرار بود در ۲۹ مارس انجام شود، پذیرفته و آن را به ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ موکول کرده بود.

جانسون که قبلا وعده داده بود که برگزیت را به هر طریقی تا ۳۱ اکتبر به انجام برساند، پس از اینکه پارلمان با تلاش‌های قبلی او برای عمل به این وعده مخالفت کرد، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۲ دسامبر شد.

او پس از رشته‌ای از شکست‌های قبلی در جلب موافقت پارلمان، در موفقیتی نادر توانست موافقت مجلس عوام برای لایحه انتخابات زودرس را جلب کند. این لایحه اکنون به تصویب نهایی به مجلس اعیان می‌رود.

کد خبر 460832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha