همشهری آنلاین: هر روز تعداد بیشتری از مردم آلمان از شکل سنتی خاکسپاری صرف‌نظر می‌کنند. دفن مردگان در جنگل یا پراکندن خاکستر آنان در دریا از جمله بدیل‌های خاکسپاری سنتی هستند. این امر گورستان‌های آلمان را با بحران مواجه کرده است.

گورستان‌ آلمان

به گزارش دویچه وله، صرف‌نظر کردن فزاینده مردم آلمان از شکل سنتی خاکسپاری، گورستان‌های این کشور را با بحران مواجه کرده است

مسئولان شهرداری‌ها در مناطق مختلف آلمان مدت‌ها به قبرستان‌های محلی به عنوان یک منبع درآمد مطمئن می‌نگریستند. اما به نظر می‌رسد که چنین تصوری با واقعیت انطباق چندانی نداشته است.

با وجودی که حتی ممکن است بسیاری از مردم آلمان در روز عید مسیحی "مقدسان" در روز اول نوامبر آینده (۱۰ مهر) از رفتگان خود یاد کرده و بر مزار آنها حاضر شوند، باز هم از نظر کارشناسان، بسیاری از گورستان‌های سنتی مناطق مختلف این کشور به‌زودی با بحران مواجه خواهند شد.

به باور کارشناسان، برخی از قبرستان‌های سنتی آلمان حتی هم‌اکنون نیز در چنین بحرانی به سر می‌برند. رالف میشال، معاون رئیس اتحادیه سراسری مؤسسات کفن و دفن آلمان در شهر شواین‌فورت، تأکید می‌کند که استفاده نکردن از زمین‌های آزاد در قبرستان‌های مناطق مختلف این کشور هر روز محسوس‌تر می‌شود.

به گفته رالف میشال، دوران استفاده سنتی از گور برای خاکسپاری مردگان آنگونه که در گذشته مرسوم بوده گذشته است و شهرداری‌ها هم در مورد ایجاد اشکال جدید "معقول و روزآمد" خاکسپاری غفلت کرده‌اند.

  • احتمال افزایش عوارض کفن و دفن

بر اساس اطلاعات اتحادیه سراسری مؤسسات کفن و دفن آلمان، در این میان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از بستگان مردگان به نفع بدیل‌هایی برای گورهای معمول، همچون آرامگاه‌های مشترک یا دفن شدن در جنگل یا پراکندن خاکستر مردگان در دریا، تصمیم می‌گیرند.

به گفته معاون رئیس اتحادیه سراسری مؤسسات کفن و دفن آلمان، گرایش به خاکسپاری‌های بدیل رو به افزایش است که نتیجه آن هم ضرردهی مالی روزافزون گورستان‌ها خواهد بود.

مجمع سراسری شهرهای آلمان (DST) نیز بحران پیش روی قبرستان‌ها در این کشور را شناسایی کرده است. هلموت ددی، رئیس هیأت مدیره این مجمع، تأکید می‌کند که گرچه بخش بزرگی از زمین‌ها برای خاکسپاری بلااستفاده می‌ماند، اما مسئولان گورستان‌ها بایستی هزینه مجموعه این مکان‌ها را متحمل شوند.

به همین دلیل نیز به گفته هلموت ددی، برخی شهرداری‌های آلمان عوارض و برخی دیگر نیز یارانه کفن و دفن را افزایش می‌دهند.

کد خبر 460806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha