همشهری آنلاین: مهدخت مخبر از ترانه‌سرایان پیشکسوت ایران در سن ۷۶ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

مهدخت مخبر

به گزارش هنرآنلاین، مهدخت مخبر شاعر و ترانه‌سرا نامی کشور که آخرین روزهای زندگی خود را در آسایشگاه صبا در خیابان جردن سپری می‌کرد پس از چند سال تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت.

مهدخت مخبر از ترانه‌سرایان قدیمی ایران به شمار می‌رود و سابقه همکاری با موسیقیدانان شهیر ایران چون اسدالله ملک، بزرگ لشکری، جواد و منوچهر لشکری، جلیل عندلیبی و همکاری با شاعرانی چون معینی کرمانشاهی و ایرج جنتی عطایی را نیز در کارنامه خود دارد. آخرین ترانه‌های این شاعر توسط علیرضا افتخاری در آلبوم موسیقی "آمان از جدایی" اجرا شد.

مخبر متولد سال ۱۳۲۲ در شهر رشت بود. او در نوجوانی به تهران آمد و در سال ۱۳۴۸ با ایرج جنتی عطایی آشنا شد. جنتی عطایی با معرفی مخبر به اسدالله ملک زمینه حضور این شاعر و ترانه‌سرا را در رادیو فراهم کرد. اولین ترانه مخبر توسط ناصر مسعودی خواننده پیشکسوت گیلانی در سال ۱۳۴۹ با نام "همیشه بهار گیلانه" اجرا شد و این شاعر و ترانه‌سرا بیش از نیم قرن به فعالیت هنری خود ادامه داد.

مجموعه‌ای از ترانه‌های مخبر در کتابی با عنوان "ترانه‌های دیروز، ترانه‌های امروز" از سوی نشر پیکان منتشر شده است. مخبر همچنین چندی قبل در قالب یک آلبوم صوتی با عنوان "صدای شاعر" بخشی از اشعار و سروده‌های خود را بازخوانی کرد.

کد خبر 460788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha