همشهری آنلاین: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع تهدید اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

پلیس فتا

رکنا نوشت: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم با امانت گرفتن لپ‌تاپ شاکی که همکار وی بوده، اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد. 

سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر گفت: مردی ۳۷ ساله با طرح شکایتی در پلیس بیان کرد فردی ناشناس با انتشار تصاویر خانوادگی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام با عناوین نامناسب و غیراخلاقی، اقدام به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز می‌کند که تهدیدهای مکرر او باعث آزار و اذیت و صدمات روحی و روانی برای وی و خانواده‌اش شده و با این کار باعث هتک حیثیت به آبروی خانوادگی‌اش شده است.

شاکی در ادامه گفت: مدتی پیش لپ‌تاپ شخصی خود را به امانت نزد یکی از همکارانش قرار داده در حالی که سیستم فاقد رمز عبور بوده است ولی چون مدرکی ندارد نمی‌تواند به او مظنون شود. وی مدتی پیش نیز با این همکار در محیط کار دچار اختلاف شده است. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تجسس پلیس در این باره آغاز شد و مأموران در قدم اول موضوع اختلاف فی‌مابین شاکی و همکارش را مورد بررسی قرار دادند و احتمال دادند به علت عدم رمزگذاری سیستم رایانه‌ای، متهم به راحتی وارد برنامه‌های آن شده و اقدام به برداشت اطلاعات موجود در لپ‌تاپ کرده باشد. در قدم دوم با مطابقت و مشابهت تصاویر منتشرشده در فضای مجازی با تصاویر موجود در لپ‌تاپ ظن مأموران به دسترسی غیرمجاز متهم به اطلاعات شاکی قوت گرفت. 

رئیس پلیس بیان کرد: با تلاش مأموران هویت متهم شناسایی شد و با هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای متهم که همکار شاکی و مردی ۴۵ ساله است، به پلیس احضار شد ولی به لحاظ عدم حضورش با هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای، با اعزام تیمی از افسران پلیس، نامبرده دستگیر شد و به پلیس انتقال یافت. 

متهم در مواجه با شاکی و ادله پلیس انگیزه خود را اختلاف کاری با شاکی مطرح کرد و گفت: مدتی لپ‌تاپ او امانت دستم بود و در این حین با یکدیگر دچار اختلاف شدیم و من هم به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات و عکس‌های خانوادگی شاکی کردم و در فرصتی آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کردم؛ ولی حالا که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌ام از کارم بسیار پشیمانم و از شاکی درخواست بخشش دارم. 

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: امروزه اطلاعات بسیار ارزشمندی در گوشی‌های همراه و لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی وجود دارد؛ بنابراین کاربران باید تجهیزات خود را در برابر خطرهای احتمالی با فعال کردن قفل‌های امنیتی و گذاشتن رمز عبور همیشه محافظت کنند تا دچار آسیب نشوند و از سپردن این‌گونه وسایل به افراد غیر بپرهیزند.

کد خبر 460506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha