همشهری آنلاین: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستار برگزاری انتخابات جدید پارلمانی در روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برای شکستن بن‌بست برگزیت شد.

Johnson

به این ترتیب جانسون برای نخستین بار از موضع خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا در ضرب‌الاجل اعلام‌شده‌اش در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) عقب‌نشینی می‌کند.

به گزارش رویترز جانسون در نامه‌ای خطاب به جرمی کوربین، رهبر حزب اصلی مخالف کارگر اعلام کرد به نمایندگان پارلمان زمان بیشتری برای تصویب لایحه برگزیت می‌دهد، اما در مقابل قانونگذاران هم باید از برگزاری انتخاب زودرس در ماه دسامبر حمایت کنند.

این سومین باری است که جانسون تلاش می‌کند نمایندگان پارلمان را به قبول برگزاری انتخاب زودرس وادارد.

حزب کارگر در پاسخ اعلام کرد فقط هنگامی از انتخابات زودرس حمایت می‌کند که خارج کردن بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا جزو گزینه‌های جانسون نباشد، سایر احزاب مخالف هم به کلی این پیشنهاد را رد کردند. به این ترتیب احتمال پذیرش پیشنهاد جانسون برای چندان زیاد نیست.

در حالیکه یک هفته بیشتر به زمان اعلام شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی نمانده است، به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا به جانسون مهلت بیشتری برای این کار بدهد و این خروج را به تاخیر بیندازد. جانسون می‌گوید نمی‌خواهد برگزیت را به تاخیر بیندازد، اما پارلمان او را مجبور به این کار کرده است.

کد خبر 460270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha