امیدواری به حل معضل زباله در مرکز مازندران با اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری بیشتر شد.

نیروگاه زباله‌سوز

به گزارش همشهری آنلاین، معاون امور عمرانی استاندار مازندران امروز صبح در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران از تأمین اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای حل مشکل مدیریت پسماند شهرستان ساری و تکمیل نیروگاه زباله‌سوز مرکز استان خبر داد.
«مهدی رازجویان» با بیان این‌که ۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات دولتی برای تکمیل این نیروگاه اختصاص یافته و شهرداری ساری نیز ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده است، گفت: پروژه مهم نیروگاه زباله‌سوز ساری تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری نیمه‌کاره مانده و انتظار می‌رود با توجه به اعتبار اختصاص داده شده به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم شمال کشور باشیم.

وی با اشاره به تاخیر طولانی در اجرای این پروژه اظهار کرد: تکمیل نشدن این پروژه مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده که امیدواریم با اختصاص این ۸۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری برسد. این مسئول تصریح کرد: بدون هیچ تعارفی دیگر جای بهانه‌ای برای معطل ماندن این پروژه نباید وجود داشته باشد. از شهردار ساری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مرکز استان انتظار داریم هر چه زودتر برای به سرانجام رسیدن نیروگاه زباله‌سوز و حل مشکل مردم منطقه پشتکوه چهاردانگه اقدام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: البته اختصاص این اعتبار و سرعت دادن به روند ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری، تکلیف شهرداری ساری در مناسب‌سازی سایت زباله پشتکوه را کم نمی‌کند و اقدامات لازم برای بهسازی این سایت باید انجام شود. خوشبختانه توسط شهرداری مرکز استان اقداماتی مانند فنس‌کشی محوطه و آهک‌پاشی انجام شده است.

رازجویان با اشاره به تلاش دولت برای حل معضل پسماند در استان‌های شمالی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی دولت به‌ویژه در استان‌های شمالی حل مشکل زباله است که اخیرا نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شد. سال ۱۳۸۸ ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری تصویب شد و مقرر شد که این پروژه مهم با ظرفیت سوزاندن روزانه ۴۵۰ تن زباله شهرستان ساری و برخی مناطق اطراف این شهرستان طی ۲ سال به بهره‌برداری برسد. اما عملیات اجرایی پروژه ۴ سال پس از تصویب آغاز شد. با وجود وعده‌های متعددی که در مورد زمان بهره‌برداری این پروژه داده شد، در حال حاضر پس از ۶ سال این پروژه روی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده است. همچنین از نظر نصب تجهیزات نیز فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

زباله شهر ساری از حدود ۱۴ سال پیش تاکنون به منطقه پشتکوه در مرز مازندران و سمنان و از توابع بخش چهاردانگه ساری منتقل می‌شود. قرار بود زباله‌ها در مدتی حدود ۹ ماه به این منطقه انتقال داده شود، اما این روند همچنان ادامه دارد. چندی پیش اهالی روستاهای بخش چهاردانگه در اعتراض به آلوده شدن آب و خاک و هوای منطقه تجمع‌های اعتراض‌آمیزی را تشکیل داده بودند که منجر به حضور مسئولان استان شد. «حسین حسن‌نژاد» معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در بازدیدی که از این منطقه داشت به مردم بخش چهاردانگه قول داد که نیروگاه زباله‌سوز ساری تا خرداد ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.  بنا به اعلام مسئولان شهرداری ساری سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت انتقال زباله‌های ساری به منطقه پشتکوه هزینه می‌شود.  

کد خبر 460165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha