همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری بولیوی با مشخص نشدن برنده این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

كارلوس ميسا و اوو مورالس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) برگزار می شود.

دور اول انتخابات ریاست جمهور بولیوی دیروز یکشنبه انجام شد و با شمارش ۸۳ درصد از آراء رای دهندگان، مورالس ۴۵.۲۸ درصد و کارلوس میسا نزدیکترین رقیب وی ۳۸.۱۶ درصد از آراء را کسب کرده اند.

برای پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بولیوی لازم است که نامزدها بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کنند یا اینکه حداقل ۴۰ درصد آراء را به خود اختصاص دهند به شرط اینکه با نزدیکترین رقیب خود ۱۰ درصد اختلاف داشته باشند.

بولیوی روز یکشنبه صحنه برگزاری انتخابات متعدد از جمله رقابت های ریاست جمهوری بود. «ایوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی، از مردم این کشور خواسته بود تا به صورت مسالمت آمیز و فعالانه در انتخابات‌ شرکت کنند.

 مورالس در سال ۲۰۱۶ با برگزاری یک رفراندوم، خواستار لغو محدودیت زمانی ریاست جمهوری یک فرد شد. با وجود مخالفت ۵۱ درصد مشارکت‌کنندگان در رفراندوم با پیشنهاد مورالس، دادگاه قانون اساسی بولیوی به نفع طرح رئیس جمهوری این کشور رای داد تا ایوو مورالس بتواند برای چهارمین بار پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. در صورت پیروزی، دوره چهارم ریاست جمهوری او در سال ۲۰۲۰ آغاز و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت

کد خبر 459802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha