دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جلسه کابینه دولت لبنان در حالی که اعتراضات خیابانی لبنانی‌ها وارد پنجمین روز خود شد، امروز دوشنبه ۲۹ مهر در کاخ ریاست‌ جمهوری این کشور و با حضور رئیس جمهور، ‌ نخست وزیر و اعضای کابینه برگزار شد.

سعد حريو عون 833

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در این جلسه در کاخ ریاست‌جمهوری در بعبدا اعلام کرد: تظاهرکنندگان در خیابان‌ها درد و رنج مردم را ابراز می‌کنند اما متهم کردن همه به فساد عادلانه نیست. به همین دلیل ما دست‌کم باید با تصویب لغو محرمانه بودن حساب‌های بانکی ورزای کنونی و آتی لبنان کار را شروع کنیم.

این در حالی است که لبنانی‌ها برای پنجمین روز متوالی در سراسر این کشور به اعتراضات خود ادامه دادند.

درخواست تظاهرکنندگان علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی و لغو مالیات‌های در نظر گرفته شده در بودجه ۲۰۲۰ تا درخواست برای براندازی دولت و نظام گسترش یافته است.

راهنمایی و رانندگی لبنان امروز اعلام کرد، تظاهرکنندگان مسیرهایی در نبطیه و حاصیبا در جنوب، کسروان در جبل لبنان و بعلبک در شرق لبنان و زحله در مرکز و طرابلس در شمال کشور را مسدود کردند.

مدارس و کلیه ادارات دولتی و خصوصی نیز تعطیل هستند و نیروهای امنیتی در ورودی‌های کاخ ریاست‌جمهوری در بعبدا مستقر شده و مسیرهای منتهی به آن را مسدود کردند.

کد خبر 459736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha