همشهری آنلاین: ابوالقاسم طالبی به سنت هر دهه یک سریال بار دیگر به قاب کوچک بازمی‌گردد پروژه «طلاق» را در ۳۵ قسمت برای تلویزیون می‌سازد.

ابوالقاسم طالبي

به گزارش همشهری آنلاین، طالبی که دو سریال پربیننده و محبوب «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» را در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ ساخته و روانه آنتن کرده بود، این بار هم موضوعی ملتهب را دستمایه کار خود قرار داده است. یک دهه پس از پخش موفق «به کجا چنین شتابان» با موضوع فساد اقتصادی، «طلاق» در قالب یک پروژه الف ویژه در سکوت کامل خبری مقابل دوربین رفته و با توجه به وسواس کارگردان، به احتمال فراوان در یکی دو سال آینده برای نمایش آماده می‌شود.

طالبی که آخرین بار چهار سال پیش روی صندلی کارگردانی نشسته و فیلم تاریخی «یتیم‌خانه ایران» را برای سینما ساخته بود، پیش‌تر به خبرگزاری مهر گفته بود می‌خواهد «طلاق» را برای پخش از شبکه نمایش خانگی آماده کند اما باید دید در این مدت بین این سینماگر و مدیران چه گذشته که راضی شده است برای سومین بار در سه دهه اخیر به جعبه جادو بازگردد و یک سریال اجتماعی دیگر بسازد. گفته می‌شود «طلاق» حدود ۳۵ قسمت خواهد بود.

طالبی پس از حضور نه‌چندان موفق «دست‌های خالی» در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، مدتی سینما را کنار گذاشت و به تلویزیون آمد تا «به کجا چنین شتابان» را بسازد. پس از آن نوبت فیلم بحث‌انگیز و جنجالی «قلاده‌های طلا» در ۱۳۹۰ رسید و تولید «یتیم‌خانه ایران» هم چند سال زمان و توان از طالبی گرفت. حالا پس از چهار سال پروژه تلویزیونی «طلاق» می‌تواند یاد و خاطره سریال‌های پیشین طالبی را برای تماشاگران زنده کند.

طالبی خرداد امسال در برنامه تلویزیونی «میدان انقلاب» گفته بود: «مشغول ساختن یک سریال درباره مفاسد اقتصادی هستم که در مرحله پیش‌تولید است. خدمت رهبری گفتم تلویزیون شجاعت پخش این کار را ندارد اما ایشان گفتند باید شجاعت پیدا و پخش کنند. حالا صبر کنیم و دو سال دیگر ببینیم این شجاعت در مجموعه تلویزیون وجود دارد یا نه.» حالا باید دید این همان «طلاق» است یا یک سریال دیگر.

کد خبر 459677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha