همشهری آنلاین: وزارت آثار باستانی مصر به صورت رسمی از ۳۰ تابوت چوبی باستانی رونمایی کرد که به تازگی در «دره پادشاهان»‌ کشف شده‌ و بزرگ‌ترین کشف در نوع خود در یک قرن اخیر به شمار می‌روند.

رونمایی از ۳۰ تابوت چوبی باستانی در مصر

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مقام‌های مصر روز گذشته در یک نشست خبری جزئیات بیشتری درباره کشف این مجموعه تابوت‌های چوبی باستانی ارائه دادند.

«مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در جریان این نشست بیان کرد: «این اولین‌باری است که یک اکتشاف در منطقه «العساسیف» توسط تیمی که تمام اعضایش را  باستان‌شناسان و متخصصان مصری تشکیل داده‌اند، صورت می‌گیرد.»

به گفته ‌او، این مجموعه تابوت‌های رنگین چوبی درحالی کشف شدند که مومیایی چندین مرد، زن و کودک در آن‌ها قرار داشتند. باستان‌شناسان معتقدند این تابوت‌های سه‌هزارساله به اعضای خانواده یک کاهن بلندمرتبه تعلق دارند.

با این که تابوت‌ها برای مدت طولانی دفن شده بودند، اما تصاویر رنگی پرندگان و گل‌هایی که بر روی تابوت‌ها نقاشی شده‌، هنوز سالم باقی مانده‌اند. شواهد حاکی از آن است که  نقاشی‌های روی تابوت‌ متعلق به یک کودک، ناتمام باقی مانده است.

این تابوت‌ها پیش از آن که برای نمایش دادن به موزه بزرگ مصری منتقل شوند، توسط کارشناسان مرمت می‌شوند.

اوایل ماه جاری نیز مقام‌های مصری از دو اکتشاف بزرگ یعنی کشف منطقه صنعتی در دره‌ غربی شهر «اقصر» و کشف دو مومیایی خبر دادند.

کد خبر 459622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha