همشهری آنلاین: صدور ویزای کار برای شهروندان افغانی فقط با ارائه گذرنامه رسمی از سوی دولت افغانستان امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی، سید محمدجهرمی وزیر کار و امور اجتماعی در دیدار با سفیر افغانستان ضمن بیان این مطلب افزود:ارتباط تاریخی دولت های ایران و افغانستان ریشه ای طولانی دارد و هر دو کشور بر گسترش و ساماندهی ارتباطات دو سویه تاکید دارند.

جهرمی با بیان این نکته که آموزش مهارت در امر اشتغال نقش تعیین کننده ای دارد ، گفت:وزارت کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای احداث مرکز آموزشی در راستای مهارت یابی نیروهای آماده کار اعلام می کند.

وزیر کار وامور اجتماعی با تاکید بر اهمیت تبادل اقتصادی ایران و افغانستان تصریح کرد :باید در این زمینه دستورالعملی تهیه شود تا شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاران افغانی در ایران تسهیل شود.

وی افزود:برای تنظیم روابط کار وظایف کارفرما بیمه و مسایلی از این قبیل ، برنامه ریزی دولت های ایران و افغانستان یک ضرورت آشکار است.

جهرمی با تاکید بر استفاده از شیوه های کنترل و مدیریت بر ورود قانونی اتباع افغانستان و روند صدور گذرنامه ، ناممکن بودن صدور ویزا بخاطر جرایم سنگین را مورد تاکید قرار داد و این موضوع را عاملی برای پرهیز کارفرمایان ایرانی به استفاده از نیروهای کار افغانی دانست.

در ادامه این دیدار سفیر افغانستان با اشاره به تلاش های وزارت کار در خصوص اشتغال مهاجران افغانی از دیدگاه های دکتر جهرمی قدردانی کرد و گفت:نقطه نظرات وزیر کار ، منافع طرفین را تامین می کند و دولت افغانستان برای هر گونه همکاری در حوزه اشتغال آمادگی دارد.

گفتنی است سفیر افغانستان با حضور در محل وزارت کار و امور اجتماعی با دکتر سید محمدجهرمی دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 45958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز