همشهری آنلاین: آکادمی اسکار فهرست ۳۲ انیمیشن بلند داستانی را برای رقابت در بخش بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۰ منتشر کرد که در میان آنها نام «شیرشاه» به چشم نمی‌خورد.

فيلم شيرشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، از زمان اکران «شیرشاه» در سینماهای آمریکا و جهان و حکمرانی بر گیشه، کارشناسان درباره زنده یا انیمیشن بودن این فیلم اختلاف نظر داشتند. در واقع، فقط یک صحنه «زنده» در «شیرشاه» وجود دارد اما در نهایت استودیو دیزنی تصمیم گرفت آن را در بخش بهترین انیمیشن بلند سینمایی به آکادمی اسکار معرفی نکند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد فیلم مهم‌ترین گزینه در بخش جلوه‌های ویژه باشد.

به این ترتیب، «یخ‌زده ۲» و «داستان اسباب‌بازی ۴» از دیزنی، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» و «نفرت‌انگیز» از دریم‌ورکس و برادران وارنر با «فیلم لگو: قسمت دوم» برای بردن یک اسکار بهترین انیمیشن بلند داستانی با هم رقابت می‌کنند. «زندگی پنهان حیوان‌های خانگی»، «لینک گمشده» و دو فیلم «کلاوس» و «من بدنم را گم کردم» از شبکه نتفیلکس دیگر رقیبان جدی این بخش در اسکار ۲۰۲۰ هستند.

از سوی دیگر، ژاپن و چین با دو انیمیشن بسیار پرفروش و موفق بخت خود را در دو بخش نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار می‌آزمایند. «نژا» نماینده چین در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است و ژاپن هم با انیمیشن «هوایی شدن با تو» در این بخش حضور دارد. ضمن اینکه هر دو کشور آسیایی می‌توانند رقیب جدی انیمیشن‌های هالیوودی در بخش اسکار بهترین انیمیشن بلند داستانی باشند.

پیش از این رکورد بیشترین تعداد انیمیشن معرفی‌شده به آکادمی اسکار مربوط به سال ۲۰۱۷ با ۲۷ فیلم بود که امسال پنج انیمیشن به این تعداد افزوده و یک رکورد تازه خلق شد. هر چند هنوز معلوم نیست آکادمی هر ۳۲ فیلم را واجد شرایط حضور در بخش اسکار بهترین انیمیشن می‌داند یا نه.

کد خبر 459311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha