جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک اقتصاددادن ژاپنی احتمال می‌دهد بهای نفت خام به ‪ ۱۲۰‬دلار در هر بشکه برسد. گزارشی دارد ایرنا از توکیو در همین باره:

"هیده آکی ساروواتاری" اقتصاددادن ژاپنی وابسته به پژوهشگاه اقتصادی "شینکو" احتمال داد که بهای نفت خام در هر بشکه، به ‪ ۱۲۰‬دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش روز جمعه روزنامه "نیهون کیزای"، ساروواتاری در مصاحبه اختصاصی با این روزنامه، افزود: اگر روند کاهش نرخ بهره عمومی در آمریکا با هدف بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی این کشور ادامه یابد، این احتمال وجود دارد که بهای نفت خام در بازار جهانی به ‪ ۱۲۰‬دلار در هر بشکه نیز برسد.

ساروواتاری در همین حال گفت: اما او در وضعیت کنونی پیش بینی می‌کند که تامدتی بهای نفت خام در بازار در حدود ‪ ۱۰۰‬دلار در هر بشکه در نوسان باشد.

نیهون کیزای همچنین به نقل از دیگر کارشناسان اقتصادی ژاپن می‌نویسد: به دلیل کاهش ارزش برابری دلار، از نظر سرمایه‌داران ارزش نفت خام و طلا که برپایه دلار خرید و فروش می‌شوند، ارزان تلقی می‌شوند و به همین دلیل سرمایه‌های آنها به سوی بازار این کالاها روان شده است.

به نوشته نیهون کیزای، این موضوع سبب شده است تا بهای این دو ماده بدون توجه به بالانس عرضه و تقاضا در بازار، رو به افزایش برود.

کد خبر 45921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز