سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین گوشی هوشمند و پرچمدار هواوی به جدیدترین نسخه اندروید ۱۰ تجهیز خواهد شد.

هواوي

بعد از تشدید تحریم و اعمال محدودیت‌های جدید از سوی دولت آمریکا، نگرانی‌های متعددی در خصوص امکان استفاده هواوی از لایسنس‌های گوگل، توسعه دهنده سیستم‌عامل اندروید، وجود داشت اما حالا به نظر می‌رسد که هواوی در مدت زمان و مهلت مربوطه قصد دارد هرچه سریعتر گوشی‌های هوشمند خود را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب توسعه داده شده توسط گوگل یعنی اندروید ۱۰، آپدیت و به روزرسانی کنیم.

بعد از آنکه خبر انتشار رسمی اندروید ۱۰ برای گوشی‌های اختصاصی گوگل یعنی سری‌های مختلف پیکسل، منتشر شد، بسیاری دیگر از کاربرانی که از گوشی‌های توسعه داده شده توسط سایر شرکت‌های تولیدکننده موبایل نظیر هواوی، سامسونگ، وان پلاس، زدتی‌ای، ال‌جی و غیره استفاده می‌کنند، مشتاق دریافت اندروید ۱۰ برای دستگاه های خود شدند.

با توجه به اخبار و گزارش‌های قبلی مربوط به مشکلات هواوی، به نظر می رسد که تنها شرکت تولیدکننده موبایل در جهان که برای به روزرسانی محصولاتش با مشکل و اما و اگرهای فراوانی مواجه است، هواوی است که در طول یک سال اخیر، مشتریانش را به شدت نگران کرده است چراکه ممکن است آنها دیگر نتوانند سیستم عامل و نرم افزارهای مورداستفاده خود را آپدیت کنند و یا از سرویس های مختلف توسعه داده شده توسط گوگل استفاده کنند. از نگرانی‌های کاربران گوشی های هواوی، می توان به تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا علیه این شرکت چینی اشاره کرد که در ماه‌های اخیر جنجال‌های بسیاری را در فضای مجازی به راه انداخته و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در آمریکا همچون گوگل بعد از انتشار فهرست شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده که نام هواوی در آن به چشم می‌خورد، لایسنس استفاده این شرکت چینی از سیستم عامل اندروید را لغو کرده اند. این امر در صورت اجرایی شدن می‌تواند تا حد زیادی سهم بالا و قابل توجهی را که هواوی در بازارهای جهانی فروش موبایل دارد، تهدید کند و آن را برای همیشه از سایر رقبای قدرتمند حاضر در بازار عقب بیاندازد. اما حالا به نظر می‌رسد با توجه به مهلت‌های در نظر گرفته شده از سوی آمریکا، این تحریم‌ها به تعویق افتاده و گوگل به هواوی اجازه دسترسی و استفاده از سیستم‌عامل اندروید و ارائه به روزرسانی برای گوشی‌های توسعه داده شده خود را داده است.

حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده در وب سایت gsmarena نشان می‌دهد که کاربران جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی، میت ۳۰ پرو، نیز قادر خواهند بود به زودی نسخه اندروید ۱۰ را دریافت، دانلود و نصب کنند.

این آپدیت ۴.۴۲ گیگابایت با شماره ساخت ۱۰.۰.۰.۱۳۶ در اختیار کاربران این گوشی هوشمند جدید قرار خواهد گرفت و آنها به منظور بهره مندی از امکانات و قابلیت های جدید اندروید ۱۰ بر گوشی خود می توانند این آپدیت را دریافت کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۰ می توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند. ایسنا

کد خبر 459114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha