همشهری آنلاین: روسیه و امارات عربی متحده تفاهم نامه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، محیط زیست و همکاری‌های مشترک و صلح آمیز در حوزه انرژی اتمی امضا کردند.

ديدار پوتين و بن زايد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و ولادیمیر پوتین که به ابوظبی سفر کرده است در مراسم تبادل توافقنامه ها و یادداشت های تفاهم میان دو کشور حضور داشتند.

این توافقنامه ها در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری و محیط زیست است که با هدف تقویت شراکت راهبردی میان روسیه و امارات و افزایش فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف امضا شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش داد که در این راستا، شرکت «روس اتم» و موسسه انرژی اتمی امارات یادداشت تفاهم همکاری درباره استفاده مسالمت آمیز از انرژی اتمی امضا کردند.

همچنین توافقنامه ای میان وزارت انرژی روسیه با وزارت انرژی و صنعت امارات در حوزه انرژی به امضا رسید.

پیشتر «یوری اوکاشوف» معاون رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود که محور گفت و گوهای پوتین در سفرش به امارات بر توسعه همکاری های دوجانه در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری و تبادل نظر در خصوص تحولات مهم منطقه ای و جهانی از جمله پرونده های سوریه، یمن، لیبی و تحولات خلیج فارس متمرکز است.

رئیس جمهوری روسیه از دیرز(دوشنبه) عازم خاورمیانه شد تا با مقامات عربستان و امارات متحده عربی دیدار و گفت و گو کند.

در سفر روز گذشته پوتین به عربستان نیز  بیش از ۲۰ توافقنامه همکاری میان دو کشور امضا شد.

ولادیمیر پوتین پیشتر در سال ۲۰۰۷ میلادی به امارات سفر کرده بود و در طی این سال ها ۱۰ دیدار با "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی داشته است.

کد خبر 459105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha