همشهری آنلاین: مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: کمبود انسولین وجود ندارد؛ دیابتی‌ها نگران نباشند.

انسولين

دکتر کیانوش جهانپور در گفتگو با همشهری آنلاین، خبرهای مربوط به کمبود انسولین در بازار مصرف را تکذیب کرد و گفت: ترس از نبود و یا کمبود انسولین سبب شده بود که برخی از بیماران بیش از نیاز انسولین خریداری و نگهداری کنند و این باعث مصرف بی‌رویه شده بود. به همین دلیل برای اینکه همه بیماران بتوانند به‌ راحتی و در هنگام لزوم به دارو دسترسی داشته باشند و مشکلی برایشان به‌ وجود نیاید و از قاچاق معکوس جلوگیری شود،  انسولین فقط سهمیه‌بندی شده است و دیابتی‌ها به‌ راحتی می‌توانند سهمیه ماهانه خود را دریافت کنند.

او با تاکید بر اینکه این اقدام به هیچ عنوان به معنای کمبود انسولین نیست گفت: با این اقدام توزیع دارو، منظم‌تر و کنترل شده‌تر خواهد شد و قطعا جلوی بازار سیاه و قاچاق دارو گرفته می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آن چیزی که اتفاق افتاده، این است که فراتر از سهمیه به مراجعان انسولین داده نمی‌شود. بنابراین تمام افرادی که در مطب‌ها صاحب پرونده هستند و پزشک برایشان انسولین تجویز کرده است هیچ مشکلی برای دریافت انسولین نخواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت افزود: در عین حال، اگر فردی که مبتلا به دیابت است و برای مراقبت و کنترل دیابت نیاز به انسولین دارد،  مشکل دسترسی داشت می‌تواند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرد و دلیل نبود دسترسی را اعلام کند.

جهانپور درباره متفورمین‌های ایرانی هم گفت: متفورمین داروی پرمصرفی است به همین دلیل، ماده اولیه و محصول نهایی متفورین در ایران تولید می‌شود.  این محصول، کیفیت خوبی دارد و مصرف‌کنندگان هم رضایت دارند. این دارو در حال حاضر بیش از نیاز داخلی در بازار وجود دارد و کمبودی وجود ندارد.

او گفت: واردات داروهای خارجی که مشابه ایرانی آن با کیفیت خوب و استاندارد در بازار وجود دارد، ممنوع شده است. از پزشکان هم خواسته شده است که داروی خارجی که مشابه خارجی آن وجود دارد را تجویز نکنند تا جلوی قاچاق و ... گرفته شود. از مردم می‌خواهیم به داروهای ایرانی اعتماد کنند و از پزشکان درخواست داروی خارجی، در حالی‌که مشابه داخلی آن دربازار وجود دارد، نکنند.

کد خبر 459094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    خودتون حاضرید برای عزیزاتون دارو ایرانی بیخود تهیه کنید دیابت بیماری هست اگه کنترل نشه عوارض و هزینه های بسیار زیاد داره پس سعی نکنید مردم را قانع کنید انسولین ایرانی با خارجی فرقی نداره.مردم انقلاب نکردند که از داروشوک هم محروم بشوند
  • رضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    هر جا میریم میگن خیلی وقته انسولین نمیاد وزیر چرا دروغ میگی خجالت بکش