همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با مقامات اتریشی، از کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر از سوی ایران در سال ۹۷ خبر داد و گفت: عمده مقصد مواد مخدر کشف شده، کشورهای اروپایی بوده است.

مواد مخدر جاسازي شده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با مسئولان وزارت کار، تأمین اجتماعی و بهداشت اتریش بر همکاری و تبادل تجربیات دو کشور در حوزه کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد تاکید کرد و گفت: از آنجایی که برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور ایران، مبتنی بر راهبرد متوازن است، پیگیری امور مرتبط با پیشگیری، درمان، بازپروری و همچنین کاهش آسیب از جمله موضوعاتی است که همسو با اقدامات انتظامی و مقابله‌ای اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت وضعیت ایران با اتریش به دلیل همسایگی با افغانستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است، گفت: به همین دلیل کارهای دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر متفاوت است ولی در مبحث پیشگیری و درمان تا حد زیادی مشترک هستند.

دبیرکل ستاد با اشاره به کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر از سوی ایران در سال گذشته که عمده مقصد آن کشورهای اروپایی بوده است، تاکید کرد: برای ایران تفاوتی بین جوانان ایرانی و اروپایی نیست و کشورمان به عنوان یک وظیفه حقوق بشری با مواد مخدر مبارزه می‎کند.

مومنی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات بسیار خوبی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد است و کشور اتریش نیز تجارب ارزشمندی در این خصوص دارد و مایل هستیم زمینه‌های لازم برای تبادل اطلاعات و تجربیات فی‌مابین دو کشور فراهم شود.

  • اتریش ۴۵ هزار معتاد دارد

همچنین طرف اتریشی در این دیدار به ارایه آمار و مراحل درمان معتادان و تجربه آن کشور در این زمینه پرداخت و گفت: در اتریش تقریبا ۴۵ هزار معتاد وجود دارد که تحت کنترل و درمان قرار دارند و اگر در حوزه درمان، شرایط زندگی فرد تحت درمان، به حالت عادی بازگردد تا از زندگی لذت ببرد، آن وقت است که توانسته‌ایم اعتیاد را به گونه‌ای کنترل کنیم.

کد خبر 459083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha