سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

«مصرف رسانه‌ای ایرانیان» در قالب یک طرح پژوهشی با ۱۰ مقاله در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تحلیل شد.

رسانه 833

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح پژوهشی «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، این پژوهش شامل ده مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌­های «پیمایش ملی ارزش­‌ها و نگرش­‌های ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانه‌­ای و رابطه آن با نگرش‌­ها و کنش‌های اجتماعی- سیاسی میان شهروندان ایرانی می­‌پردازد.

شناسایی نسبت مصرف رسانه‌ای با نگرش‌های اجتماعی، تأثیر مصرف رسانه‌ای بر هویت‌یابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانه‌ای در جامعه ایران طی دهه گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانه‌ای و زندگی روزمره از مهم‌ترین اهداف این پژوهش است.

عناوین ده مقاله این پژوهش که با نظارت دکتر خیام عزیزی‌مهر تدوین شده است، به این شرح است:

«رسانه‌ای شدن زندگی روزمره و مشارکت سیاسی» / دکتر سیاوش قلی پور

«مصرف رسانه‌ای و نگرش‌های اقتصادی اجتماعی در میان ایرانیان» / دکتر خیام عزیزی‌مهر

«آسیب‌شناسی جریان اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی: بررسی ساده‌پذیری و به اشتراک‌گذاری مطالب نامعتبر» / دکتر شاهو صبار

«رژیم مصرف رسانه‌های اجتماعی در میان ایرانیان: تحلیل برآیندهای فرهنگی و اجتماعی» / مجتبی حاجی جعفری

«مصرف رسانه‌ای و فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» / دکتر احسان شاه قاسمی

«مصرف فرهنگی و هویت یابی شهروندان» / دکتر سیدمحمدمهدی خویی

«از پاشایی تا پلاسکو: درباره تاثیر مصرف رسانه‌ای بر زندگی روزمره» / دکتر عباس خورشیدنام

«تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه‌ای» / محمد گرامیان نیک

«مطالعه تاثیر مصرف رسانه‌ای بر گرایش‌های سیاسی ایرانیان» / مهدی غلامزاده

«ارتباط مصرف رسانه‌ای با رفتارهای اجتماعی» / دکتر علیرضا عبداللهی نژاد

یادآور می‌شود این مجموعه پس از ویرایش و آماده‌سازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

کد خبر 459051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha