سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روزنامه‌نگاران اغلب با خطر و دردسر مواجه‌اند و این بار مسافر یک خط‌هوایی با پوشیدن تی‌شرتی که نوشته‌های ضد خبرنگاران داشت شکل دیگری به این ماجراها داد و مسئولان این خط هوایی از ورودش به هواپیما جلوگیری نکردند.

تي‌شرت و تهديد روزنامه‌نگاران 833

تد رید، نویسنده ارشد در بخش فضا و دفاع در فوربس ماجرا را این‌گونه توضیح داده‌است:

خطوط هوایی یونایتد این مسافر را که تی شرتی بانوشته‌های تهدیدآمیز علیه روزنامه‌نگاران داشت نگرفت و  حتی به شکایت یک مسافر دیگر نیز توجه نکرد.

روی تی‌شرت نوشته شده بود:، "طناب. درخت. روزنامه‌نگار فقط باید سر هم‌شان کرد. " این نوشته به کنایه اعدام و کشتن روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را ترویج می‌کند.

مسافر معترض که در حوزه روزنامه‌نگاری کار کرده و خواهرش نیز روزنامه‌نگار است ، به سرپرست یونایتد گفت که با کلمات روی پیراهن مشکل دارد ، اما یونایتد هیچ اقدامی نکرد.

نمایندگان یونایتد برای اظهار نظر سریع در دسترس نبودند. مسافری که از نوشته روی لباس شکایت داشت ، خواست که نام او منتشر نشود.

این حادثه در پرواز یونایتد ۸۲۴ از لس آنجلس به بوستون در تاریخ ۱۱ اکتبر رخ داده است. این موضوع در توئیتر توسط جسیکا سیدمن ، سردبیر بخش غذا در مجله واشنگتن مطرح شد.

او نوشت: برادرش مسافری بود که به نوشته روی تی شرت اعتراض کرد.

توییت اولیه سیدمن درباره این حادثه حدود ۴۰۰۰ بار بازتوییت شده است و حدود ۳۰۰۰ نظر را جلب کرده است.

سیدمن گفت برادرش به مهماندار گفته بود که "خوشایند نیست یک مسافر دیگر مسافران را به قتل تهدید کند." مهماندار موضوع را با خلبان درمیان گذاشت و سپس یک سرپرست عملیات یونایتد از برادرش خواست تا برای بحث و گفت‌وگو سوار شود.

سیدمن گفت سرپرست به برادرش گفته‌است که یونایتد "به دلیل توهین‌آمیز بودن نوشته نمی‌تواند کاری انجام دهد." او افزود، برادرش پاسخ داده که این توهین‌آمیز نیست ، تهدیدآمیز است" .

آنها به برادر سیدمن پیشنهاد کرده بودند که با یک پرواز دیگر به مقصدش برود و به مردی که تی‌شرتش نوشته‌های تهدیدآمیز داشت چیزی نگفتند.

پس از بحث و گفت‌وگو ، برادرش تصمیم گرفت در همان پرواز بماند.

برخی اکاربران در واکنش به توییت سیدمن نوشته‌بودند شعار تی شرتبه نوعی آزادی بیان است.

برخی معتقد بودند که این شعار توهین‌آمیز است و یونایتد باید اقدامی می‌کرد.

یکی از این افراد گفت: "مسئولیت یونایتد ایجاد محیط امن است. این پیراهن یک تهدید است. مسافر باید یا پیراهنش را عوض می‌کرد یا اجازه حضور در پرواز را نمی‌یافت.

تی‌شرت‌های حاوی این عبارات دو سال است که عرضه می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷ ، والمارت اجازه فروش پیراهن را در وب سایت خود متوقف کرد.

کد خبر 458983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha