همشهری آنلاین: آمارهای رسمی نشان می‌دهد «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در شهریور امسال سومین صنعت بزرگ بازار سهام از نظر ارزش معاملات بوده‌اند.

بانك 833

به گزارش مهر ،شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اسامی بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات را در پایان شهریور سال ۹۸ معرفی کرد که «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم بزرگ‌ترین صنعت در بازار سرمایه قرار دارند.

  • بزرگترین صنعت

نگاهی به جزییات آمار عملکرد صنایع حاضر در بازار سهام نشان می‌دهد که صنعت «اوراق تامین مالی» با ۸۵ هزار و۹۱۲ میلیارد ریال در پایان شهریور۹۸ در صدر بزرگترین صنعت بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد.

  • رتبه‌های دوم و سوم

از سویی دیگر، صنعت «صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله»  با ۷۸ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال و «فلزات اساسی» با ۵۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

  • جایگاه بانک‌ها و موسسات اعتباری

همچنین «گروه خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر و استخراج کانه‌های فلزی» در مکان‌های چهارم تا دهم بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات هستند.

  • ضعیف‌ترین صنایع بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه و ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری» در رتبه‌های انتهایی این جدول ایستادند.

کد خبر 458826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha