همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اکنون سرعت وزش باد در زابل ۹۷ کیلومتر در ساعت است که موجب بروز گرد و خاک شده و این مساله میدان دید را تا دو هزار و ۵۰۰ متر کاهش داده است؛ بنابراین رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند، مراقب باشند.

سرعت وزش باد در زابل ۹۷ کیلومتر در ساعت است

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه با بیان این مطلب افزود: امروز شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دارند که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شده است. بنابراین علاوه بر رانندگان، بیماران قلبی، کودکان، سالمندان و حتی افراد عادی هم از تردد در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.

وی به کاهش دما در نقاط مختلف کشور به ویژه نوار شمالی اشاره کرد و گفت: صبح دوشنبه از نظر دمایی، صبح خنکی را در نیمه شمالی کشور داشتیم. همچنین روز گذشته علاوه بر کاهش ۱۶ درجه‌ای دما در بجنورد شاهد کاهش ۸ درجه‌ای دما در سمنان، ۶ درجه مشهد، ۶ درجه قزوین، ۵ درجه زنجان، قم، همدان، سنندج و تبریز ۴ درجه‌ای در این ساعت از روز بوده‌ایم.

این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت: امروز بعد از ظهر ارتفاعات البرز مرکزی مانند شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی مانند مناطقی از لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: احتمال وقوع این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان وجود دارد و فردا بعد از ظهر نیز جنوب و غرب فارس، بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده خواهند داشت و بعد از ظهر این شرایط در شمال بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا آخر این هفته آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و جو آرام خواهد بود، نوار شمالی افت دما داشت اما از فردا شاهد افزایش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

  • احتمال بارش برف در ارتفاعات تهران

نقشینه افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش پراکنده را به ویژه در شب خواهد داشت، برای جنوب استان تهران نیز احتمال رخداد باد و گرد و خاک وجود دارد و در ارتفاعات پایتخت مانند فیروزکوه و دماوند احتمال بارش برف وجود دارد.

وی گفت: کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۴ درجه بالای صفر و شمیرانات نیز ۱۴ درجه بوده است که بیشینه دمای امروز این مناطق به ترتیب ۲۲ و ۲۱ درجه بالای صفر می‌شود. تهران از فردا روند افزایشی دما خواهد داشت طوری که فردا سه‌شنبه ۲۳، چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد، کمینه دمای امروز فیروزکوه ۳ درجه بالای صفر بود از این رو احتمال بارش برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اردبیل با دمای ۲ درجه بالای صفر، زنجان و بجنورد ۳، همدان و تبریز ۵، کرمان، شهرکرد و ارومیه ۶ به ترتیب خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 458810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha