یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
۰ نفر

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که تربیت تمام‌ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرار گرفته گفت: مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است و مهم‌ترین مولفه در این سند چرخش از دیدگاه سنتی به دیدگاه تحول‌آفرین است.

سلام ۵۰۰ هزار دانش‌آموز البرزی به مهر

به گزارش همشهری، «محمد اعتدادی» با اعلام این‌که جوهره و چکیده «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» تبدیل مدرسه به پایگاه تربیتی است ابراز کرد: این سند مسیر رشد و پرورش دانش‌آموزان متدین، وطن‌دوست و انقلابی را فراهم خواهد کرد.  وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی امسال، در استان اصفهان ۵۶ هزار نیروی آموزشی در ۷۰۴۰ واحد آموزشی و بیش از ۳۷ هزار کلاس درس مسئولیت آموزش و پرورش ۹۲۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند. مدیرکل آموزش و پرورش با اعلام کمبود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی آموزشی برای سال تحصیلی جدید گفت: برای این‌که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹  کلاسی بدون معلم نماند، با تلاش مضاعف و اتخاذ سیاست‌هایی نظیر استفاده از نیروهای دانشگاه فرهنگیان و تکیه بر ماده ۲۸ و به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس بازنشستگان، حق‌التدریس شاغلین، سربازمعلم‌ها و جذب نیروهای آموزش‌یار سوادآموزی این چالش برطرف شد.  

وی افزود: در استان اصفهان علی‌رغم آن‌که استان برخوردار اعلام شده است، اما علاوه بر کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی از کمبود و نواقص شدیدی برخوردار است.  اعتدادی با اشاره به این‌که خیرین در همکاری موثر با اداره کل آموزش و پرورش سهم مهمی در ایجاد فضای فیزیکی مناسب داشتند اظهار کرد: تا پایان مهرماه امسال ۹۳ پروژه آموزشی و پرورش از ابتدا تا پایان مهر افتتاح خواهد شد که ۴۸۲ کلاس درس و ۵۷ واحد آموزشی و سالن‌های ورزشی و نمازخانه و کتابخانه را شامل می‌شود. وی بیان کرد: در آموزش و پرورش استان اصفهان ۱۲ مدرسه کانکسی در فریدونشهر و یک مدرسه کانکسی هم در چادگان وجود دارد.  

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی ابراز کرد: در مدارس کانکسی استان اصفهان حتی تردد با خودرو امکان‌پذیر نیست، اما به علت آن‌که دانش‌آموزان از تحصیل محروم نمانند مدارس کانکسی برپا شده است.  وی با اعلام این‌که در استان اصفهان مدرسه خشت و گلی وجود ندارد گفت: امیدواریم با یاری اداره کل نوسازی به فعالیت ۳۹ مدرسه سنگی در شهرهای فریدن، سمیرم، چادگان و کاشان پایان داده شود.  اعتدادی با نوید این‌که در استان اصفهان هیچ مدرسه مجهز به لوله‌کشی گاز نیست که بخواهد از بخاری‌های نفتی استفاده کند گفت: تمام مدارسی که دارای علمک گاز بودند در ۳ ماه تابستان گازکشی شدند.  

وی بیان کرد: در مدارس نفتی هم استانداردها رعایت شده است و بخاری‌های چکه‌ای نداریم. مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به کمبود شدید استان اصفهان در نیروی آموزشی اظهار کرد: مهر با همه کمبودها به‌ویژه در نیروی انسانی آغاز شد و در تعامل سازنده با اولیا، مهری با آرامش برای دانش‌آموزان محقق شد. وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش برای تحقق «سندتحول بنیادین آموزش و پرورش» نیاز به تعامل سازنده با ارگان‌ها و سازمان‌ها دارد.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه «کلاس شهر» در همکاری با اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در روز شکوفه‌ها تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امضا شد تا مهارت‌های شهروندی در نوآموزان و دانش‌آموزان توسعه و ترویج یابد. شهین جوانی با اشاره به این‌که ۴۰ مدرسه برای برنامه کلاس شهر انتخاب شدند اظهار شد: توسعه فرهنگ شهروندی و مهارت‌های زندگی از اهداف این تفاهم‌نامه در استان اصفهان است.  وی افزود: تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با مبادی بی‌سوادی در استان اصفهان انجام شده است. تاکنون ۴۸۰۰ دانش‌آموز در استان اصفهان به عنوان بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که با اقدام‌های حمایتی تعدادی از آنها به مدارس برگردانده شدند.

کد خبر 458762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha