مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
۰ نفر

حمید نصرتی‌قانعی-  همدان ـ خبرنگار: رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور گفت: با هدف افزایش کیفی‌سازی آموزش‌های مهارتی و کاربردی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کد ‌رشته‌های دانشگاه از ۱۲ هزار کد رشته به حدود ۵ هزار کد رشته تغییر کرده است.

کاهش رشته‌های  دانشگاه جامع علمی و کاربردی

محمدحسین امید در نشست خبری در همدان بیان کرد: همچنین همه سرفصل‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی بازنگری و براساس این سرفصل‌ها کتاب‌هایی نیز تالیف شد. نسخه الکترونیکی این کتاب‌ها در اختیار دانشجویان است و امکان دانلود کتاب‌ها به صورت رایگان با کد دانشجویی وجود دارد.  وی با یادآوری این‌که نسخه محدود کاغذی این کتاب‌ها نیز در بازار وجود دارد، افزود: توسعه کیفی دوره‌های مهارتی در دستور کار دانشگاه جامع علمی ‌و کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی وکاربردی کشور با تأکید بر این‌که دیگر سهمیه آموزشی برای جذب دانشجو از مراکز دولتی وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به تحصیل باید از طریق آزمون سراسری به تحصیل در این دانشگاه مشغول شوند، ادامه داد: فعالیت اداره‌ها در حوزه آموزش دانشگاه جامع علمی و کاربردی ممنوع شده است، اما این اداره‌ها می‌توانند از دوره‌های پودمانی دانشگاه بهره‌مند شوند. امید در پاسخ به این سوال خبرنگار همشهری که با تعطیلی این واحدهای وابسته به دانشگاه تکلیف مطالبات مدرسان چه می‌شود، گفت: همه اداره‌هایی که واحد دانشگاهی علمی و کاربری داشته و تعطیل شدند موظف به پرداخت مطالبات مدرسان خود هستند. مقدار مطالبات زیاد نیست و شاید در کل کشور یک ‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌ تومان باشد. اما اداره‌ها موظف به پرداخت این مطالبات در مقابل تعهد خود به مدرسان هستند.  

وی درباره ترکیب دانشجویان جذب‌شده در دانشگاه تصریح کرد: در سال‌های اخیر فقط ۸ درصد ورودی دانشگاه جامع علمی و کاربردی از شاغلان اداره‌ها هستند و بقیه جوانان جویای شغل و مهارت‌آموزی‌اند. محمود تعجبی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان، نیز درباره مقدار مطالبات مدرسان این دانشگاه در استان همدان گفت: کل مطالبات مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان در واحد دانشگاه فرهنگ و هنر ۱۵۰ میلیون‌ تومان است که پیگیر پرداخت آن هستیم.

کد خبر 458443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha