همشهری آنلاین: بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجیِ شبکۀ خبری فاکس‌نیوز در آمریکا اعلام کرده‌اند که خواستار استیضاح دونالد ترامپ و برکناری او از مقام ریاست جمهوری این کشور هستند.

ترامپ

به گزارش یورو نیوز، ارزیابی داده‌های این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان، خواستار استیضاح ترامپ و خروج او کاخ سفید هستند و تنها ۴ درصد مایلند که او استیضاح شده اما از مقامش برکنار نشود.

در میان تمام شرکت کنندگان در این نظرسنجی، در مجموع حدود ۴۰ درصد نیز با این استیضاح مخالف بودند.

داده‌های به دست آمده همچنین نشان داد که شمار موافقان استیضاح ترامپ رو به افزایش است. پیش از این نتایج نظرسنجیِ مشابه در ماه ژوئیه نشان داده بود که تنها ۴۱ درصد رای دهندگان با استیضاح و برکناری رئیس جمهوری کنونیِ آمریکا موافقند.

حدود ۵۱ درصد از رای دهندگان نیز بر این باورند که فساد در دولت ترامپ بیش از دولت‌های پیشین آمریکاست (این رقم در ماه ژوئیه ۴۶ درصد بوده است).

نظرسنجی فاکس‌نیوز طی روزهای ۶ تا ۸ اکتبر به‌صورت تلفنی همچنین تماس رو در رو انجام شده و برای انجام آن ۱۰۰۳ پرسش شونده به شیوۀ تصادفی از سراسر ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، فاکس نیوز از حامیان اصلی ترامپ است از این روی انتشار این نظرسنجی از سوی فاکس نیوز قابل توجه است.

کد خبر 458309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha