همشهری آنلاین: آنکارا در واکنش به انتقاد برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس این عملیات نظامی‌اش در سوریه بحث مناقشه یمن را به میان کشید و با کنایه‌ای تند این کشورها را به کشتن غیرنظامیان متهم کرد.

چاووش اوغلو

به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص خطاب کشورهای منتقد این عملیات در خلیج فارس گفت: «شما که شمار زیادی کودک را در یمن کشته و یا در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده‌اید چگونه به خودتان اجازه می‌دهید از این عملیات انتقاد کنید؟ »

وزیر امور خارجه ترکیه در این سخنان به طور مشخص عربستان و کشورهایی که تحت رهبری ریاض در ائتلاف نظامی علیه یمن مشارکت دارند را خطاب قرار داده است. اشاره آقای چاووش‌اوغلو به مناقشه‌ای است که از چهار سال پیش با مداخله نظامی مستقیم ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان وارد مرحله تازه‌ای شد. این رویارویی نظامی تا کنون موجب کشته شدن ده‌ها هزار تن از جمله شمار زیادی از غیرنظامیان و گرسنگی و آوارگی میلیون‌ها تن از ساکنان این کشور شده است.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که پس از تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه انتقاد کردند.

کد خبر 458307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha